نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 14:09

حکمرانی نوین شهری نیازمند بروز رسانی اطلاعات است

بندرعباس - معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: حکمرانی نوین شهری نیازمند بروز رسانی اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در همایش حقوق شهروندی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اساتید، دانشجویان و صاحب نظران عرصه حقوق با اشاره به اهمیت و جایگاه استان، عنوان کرد: استان هرمزگان به واسطه ظرفیت های غنی که دارد در مسیر تحولات بزرگی قرار دارد. استان هرمزگان از نظر جمعیت و وسعت در کشور و جهان دارای جایگاه ممتازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: نوار ساحلی گسترده و وجود جزایر متعدد و زیرساخت های ریلی، دریایی، هوایی و جاده ای زمینه توسعه روز افزون استان را مهیا کرده است. هرمزگان به واسطه وجود پالایشگاه های بزرگ نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد که نشانگر جایگاه ویژه آن است.

وی افزود: در زندگی شهری موضوعاتی همچون روابط اجتماعی که حقوق و تکالیف مردم نسبت به یکدیگر و همچنین در برابر جامعه مورد کنکاش قرار می گیرد از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر مردم با حقوق خود در برابر دیگران، جامعه و دولت آشنا نباشند مشکلات بسیاری در حکمرانی کلان شهری ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه و مراکز آموزشی نقش بسزایی در آشنایی مردم با حقوق خود در زندگی شهری دارند که نیازمند اهتمام ویژه است. یکی از رسالت های مهم دانشگاهها شناساندن حقوق شهری در روابط اجتماعی افراد در زندگی شهر نشینی و تعاملات اجتماعی است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تحولات اجتماعی خیلی سریع در حال شکل گیری است و نیاز است علم حقوق نیز همراه با این تحولات و تغییرات بروز شود و این وظیفه نخبگان، اساتید و عالمان علم حقوق است.

وی تصریح کرد: بروز رسانی اطلاعات شهروندان در حقوق شهری موضوع مهمی است که نیازمند توجه و پیگیری به منظور تحقق حکمرانی نوین شهری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043058

مهمترین اخبار ایران و جهان: