نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:24

بعثت رسول خدا (ص) بالاترین تحول در مقام معنویت است

بیله سوار - امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: مبعث حضرت رسول اکرم (ص) بالاترین تحول در مقام معنویت و زمینه ساز ظهور و بروز نعمت ولایت و هدایت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار اظهار کرد: در رأس تمام امورات توحید است و کسی که در این دنیا سرمایه توحید را به همراه داشته باشد همان ملبس شدن به لباس تقوا است که در آن دنیا وی را از هلاکت نجات خواهد داد.

وی با تبریک فرارسیدن عید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بعثت رسول خدا را بالاترین تحول در مقام معنویت دانست و خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اکرم (ص) ظهور و بروز نعمت ولایت و هدایت بود و خداوند متعال بالاترین توصیفات و مقامات را در این روز به نبی مکرم اسلام (ص) اعطا کرد.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان افرادی که در کشور مسلمان زندگی میک نیم این است که مکتب و مرام پیغمبر (ص) را احیا کنیم و در جامعه اسلامی در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و … بر محور مکتب پیامبر (ص) حرکت کرده و در رأس امور قرار دهیم.

حجت الاسلام عزیزی با قدردانی از حضور حماسی و پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در یوم الله ۲۲ بهمن افزود: در مراسم ۲۲ بهمن امسال جنگ ترکیبی دشمن با حضور پرشور و چندمیلیونی مردم خنثی شد و این حضور پرشور مردمی بزرگترین درس برای مسئولان کشور است که رسالت خود را در شأن این مردم بصیر و انقلابی به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امسال نشانگر هوش سیاسی و بصیرت ستودنی مردم بود و این پیام را به همه جهانیان مخابره کرد که مردم جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات مختلف در کشور پای ارزش‌های خود ایستاده اند و اجازه نمی‌دهند دشمنان از آنها به نفع منافع خود استفاده کنند.

امام جمعه بیله سوار خطاب به مسئولان کشور گفت: باید همگی برای این مردم صبور و بصیر کشورمان به عنوان نوکری خدمتگزار باشیم و به این نوکری خود هم افتخار کنیم چرا که این مردم عزیز ما لایق بهترین‌ها هستند و همتای چنین مردمانی در کل دنیا پیدا نمی‌شود.

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر اینکه رسالت و وظیفه مسئولان از این به بعد باید تغییر کند، اظهار کرد: انتظار داریم همانطور که مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند مسئولان نیز در راستای حل مشکلات مختلف مردم شب و روز نشناسند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، در دیدار اخیر مردم تبریز با ایشان افزود: حضرت آقا در این دیدار ضمن تعظیم و قدردانی از حضور ستودنی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از عدم ثبات قیمت‌ها در بازار گلایه کرده و با تذکر جدی به تیم اقتصادی دولت، خواستار رفع سریع این نابسامانی اقتصادی و حاکم شدن ثبات قیمت در بازار شدند که ما هم به نوبه خود به نمایندگی از مردم شهرستان بیله سوار از دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه بیله سوار در ادامه با اشاره به دعوت رسمی دولت چین از آیت الله رئیسی برای سفر به این کشور تصریح کرد: در این سفر قرار است زمینه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاران چینی طی قرارداد ۲۵ ساله فراهم که در این صورت بزرگترین گشایش اقتصادی در کشور رخ خواهد داد و تأثیر زیادی بر اقتصاد کشور ما خواهد گذاشت.

حجت الاسلام عزیزی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم خطاب به آیت الله رئیسی گفت: از ریاست محترم دولت سیزدهم می‌خواهم به درد عشایر این منطقه رسیدگی کنید چرا که بیشتر عشایر غیور و مرزدار این منطقه در حال فروش دام خود به دلیل عدم تأمین خوراک دام هستند.

وی مهاجرت مردم این مناطق به شهرهای صنعتی کشور را برای اشتغال و پیدا کردن شغل یادآور شد و بیان کرد: اقدام به مهاجرت به سایر شهرهای صنعتی کشور اگر الان رسیدگی نشود بعداً پشیمانی دردی را دوا نخواهد کرد.

امام جمعه بیله سوار از رئیس جمهور خواست؛ نسبت به سازماندهی بحث عفاف و حجاب در کشور اقدامی عاجل صورت گیرد تا این معضل و آسیب اجتماعی برای همیشه از کشور ریشه کن شود چرا که این خواسته تمامی اقشار مختلف مردم در دیدارها و مراجعات مردمی از ماست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042014

مهمترین اخبار ایران و جهان: