نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 16:58

شستا در طرح‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از توانمندی‌های شستا به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان زمینه مناسبی برای اشتغال مردم فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در دیدار با مدیرعامل هلدینگ صنایع‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به ظرفیت فراوان این استان در دامداری و کشاورزی، گفت: این موضوع فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ مانند شستا است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توان اقتصادی مردم این استان ضعیف، نرخ بیکاری و آمار مهاجرت بالا است.

وی افزود: استفاده از توانمندی‌های شستا به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان زمینه مناسبی برای اشتغال مردم فراهم می‌کند.

حیدری اضافه کرد: کشتارگاه جونقان ظرفیت کشتار ۲ هزار و ۲۰۰ هزار راس دام را به صورت روزانه دارد اما هم‌اکنون فقط ۱۰ درصد این ظرفیت فعال است.

وی عنوان کرد: همچنین ۸۶ هکتار زمین اطراف این کشتارگاه می‌تواند به منظور ساخت سالن‌های بسته‌بندی گوشت و تکمیل زنجیره استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های اقتصادی راکد در چهارمحال و بختیاری آن‌ها را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شستا عنوان کرد و گفت: همچنین ظرفیت گردشگری استان به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعت بکر و زیبا بالا است از این رو توسعه بوم‌گردی‌ها و جذب گردشگر منابع مالی زیادی را نصیب استان و سرمایه‌گذاران می‌کند.

وی در پایان افزود: با انجام یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌توان بسیاری از طرح‌های راکد استان را توسط شرکت شستا فعال کرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1092958

مهمترین اخبار ایران و جهان: