نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 18:52

ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غباروبی شد

گناوه- آئین غبارروبی و عطرافشانی مضجع و ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) در ششمین روز دهه مبارک فجر و سالروز وفات حضرت زینب (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین غبارروبی و عطرافشانی مضجع و ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) با حضور جمعی از مسئولان و اعضای ستاد دهه فجر شهرستان گناوه، هیئت امنا و جمعی از خادمین این امام زاده به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه گناوه عصر دوشنبه در این آئین معنوی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: امامزادگان در هر شهر به عنوان قطب فرهنگی محسوب می‌شوند و امامزاده سلیمان بن علی (ع) در گناوه یکی از قطب‌های فرهنگی مهم در شهرستان است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: امروز در سالروز وفات حضرت زینب (س) با حضور در این مکان مقدس ضمن ادای احترام و تکریم این امامزاده بزرگوار، آئین غبارروبی ضریح و مضجع این امازاده بزرگوار برگزار می‌شود.

 ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غباروبی شد

وی گفت: باید سیره و روش اولیا و انبیا الهی و بزرگان دینی که در راه اعتلای دین مبین اسلام و نشر فرهنگ و آموزه‌های دینی تلاش کردند را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

وی گفت: به تعبیر سردار دل‌ها «ایران قرارگاه امام حسین (ع) است» و امروز همزمان با وفات بانوی بزرگ اسلام (س) در این مکان مقدس یاد همه کسانی که در راه اسلام و دین الهی و ارزش‌های آن جانفشانی کردند را گرامی می‌داریم.

 ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غباروبی شد

در این برنامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه و دیلم، گزارشی از برنامه‌های این اداره در دهه مبارک فجر و برنامه‌های در دست اقدام ارائه کرد.

در این آئین معنوی که همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) و ششمین روز دهه فجر برگزار شد مداحی سید علی فاطمی، مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان گناوه، از دیگر بخش‌ها بود.

 ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غباروبی شد

امامزاده سلیمان بن علی (ع) از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) که در گناوه به خاک سپرده شده و یکی از اماکن مهم مذهبی، زیارتی و گردشگر پذیر در این شهرستان و استان بوشهر است.

امامزاده سلیمان بن علی (ع) دربین مردم این شهرستان از ابهتی خاص و جایگاه شایسته ای برخورداراست و علاوه بر اهالی این شهرستان، سالانه زائران بسیاری از راه‌های دور و نزدیک به زیارت این امام زاده بزرگوار مشرف می‌شوند.

 ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غباروبی شد


بارگاه امامزاده سلیمان بن علی (ع) در بالاترین نقطه شهر گناوه قرار دارد و با گنبد بلند فیروزه‌ای که سبک معماری آن به دوره صفوی باز می‌گردد، جلوه معنوی به این بندر داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1023158

مهمترین اخبار ایران و جهان: