نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 11:34

خبرخوب| دو نائب قهرمانی سهم ورزشکاران ایرانی/ وقتی دانشجویان ایران کاری می‌کنند کارستان!

حس خوبی دارد بیدار شوی و ببینی هم‌وطن کسانی هستی که دلشان دریای محبت است و دستشان دنیای معرفت! اینکه بدانی در حوالی آدم‌هایی زندگی می‌کنی که به قدر توان‌شان تلاش می‌کنند سهمی در قشنگی وطنت داشته باشند شیرین است. آن‌قدر شیرین که شاید هیچ‌وقت طعمش را فراموش نکنیم!

گروه خبرخوب: حقیقتا حس خوبی دارد صبح از خواب بیدار شوی و ببینی در کشورت این همه اتفاق خوب  افتاده. حس خوبی دارد بیدار شوی و ببینی هم‌وطن کسانی هستی که دلشان دریای محبت است و دستشان دنیای معرفت! اینکه بدانی در حوالی آدم‌هایی زندگی می‌کنی که به قدر توان‌شان تلاش می‌کنند سهمی در قشنگی وطنت داشته باشند شیرین است. آن‌قدر شیرین که شاید هیچ‌وقت طعمش را فراموش نکنی! مثل مرباهای خانه مادربزرگ یا شکلات‌های ته جیب آقاجان. آن‌وقت است که عزمت را جزم می‌کنی تا تو هم سهمی داشته باشی در این زیبایی و گلی باشی برای این گلستان! گوارای وجودتان بسته خبرخوب امروز.  

دو نائب قهرمانی از آن ایران!

بامداد امروز ملی‌پوشان ایرانی دو عنوان نائب قهرمانی را برای کشورمان کسب کردند. اولین نائب قهرمانی جهان به همت کشتی‌گیران کشورمان به نام ایران ثبت شد. ملی‌پوشان ایران در فینال جام جهانی 2022 کشتی آزاد به میزبانی آمریکا، به مصاف این کشور رفتند. اگرچه جوان‌تر‌ها برای ایران میدان‌داری کردند اما همین ملی‌پوشان جوان در برابر کشتی‌گیران با تجربه آمریکایی کشتی تماشایی را از خود به نمایش گذاشتند. به قول هادی عامل شیرمادر و نان پدر حلال‌شان!

  دومین عنوان نائب‌قهرمانی را هم «کیانوش رستمی» در رقابت‌های ورزنه‌برداری جهان برای ایران کسب کرد. این وزنه‌بردار مطرح ایران در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در یک ضرب رکورد ۱۷۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و به مدال نقره رسید.

 

وقتی دانشجویان ایرانی کاری می‌کنند کارستان!

کاری کرد کارستان یعنی کسی کاری بزرگ و مشکل را بدون عیب و نقص و به بهترین نحو انجام داده باشد. حالا دانشجویان عمران بجنورد دست در دست هم کاری کردند کارستان! می‌پرسید چه؟! بتن سبز تولید کردند با کیفیت اعلی آن هم با نخاله‌های ساختمان و پودرپلاستیک و لجن خشک! بله در کشوری زندگی می‌کنیم که دانشجویانش حتی بی‌خیال دورریز و نخاله‌ها هم نمی‌شوند و یک چیز جدید و مورد نیاز تولید می‌کنند. مثلا همین بتن سبز علاوه بر اینکه نیاز سازندگان را به معادن سنگ و ماسه کاهش می‌دهد، حال محیط زیست را هم حسابی خوب می‌کند. باید بدانید تولید پسماندهای ساختمانی روز به روز در حال افزایش است و باعث آسیب جدی به محیط زیست می‌شود اما دانشجویان بجنورد با این بتن سبز حالا نخاله‌های ساختمانی را به چیز با ارزشی تبدیل کردند.

 یکی از پژوهشگران و دانشجویانی که در تولید این بتن مشارکت داشته می‌گوید:« نمی‌توانستیم نسبت به این نخاله‌ها در سطح شهر بی‌تفاوت باشیم به خاطر اینکه بتوانیم کاری کنیم و مشکلی از کشورمان حل کنیم. تصمیم به ساخت بتن از نخاله‌های ساختمانی و پسماندها گرفتیم.» گرچه این بتن از پسماند و نخاله‌ها ساخته شده اما  هم هزینه کمتری دارد و هم کیفیت بهتری!  

 

 

  یکدلی تا پای جان!

بارها در خبرخوب از همدلی مردم گفتیم و شنیدیم. اصلا خبرخوب چه می‌تواند باشد  جز همدلی و یک‌رنگی مردم ایران‌مان که محبت‌شان بی‌وقفه جریان دارد حتی گاهی تا پای جان! حالا یک‌پرده از این همدلی را معاون درمان وزارت بهداشت به گوش‌مان رسانده. «دکترسعید کریمی» اعلام کرده:« شاهد رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم. در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ مورد اهدای عضو و ۱۷۲۶ مورد عمل پیوند عضو  در کشور انجام شده است.»

خوشا به حال آن‌هایی که حتی با آخرین نفس‌شان هم جان می‌بخشند و مسیحای دل بیمارانی می‌شوند که با هزاران امید با بیمار‌ی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. سرتان سلامت اما اگر شما هم دلتان می‌خواهد در زمره این انسان‌های سعادتمند قرار بگیرید کافی است با مراجعه به سایت «مرکز اهدای عضو» کارت اهدای عضو بگیرید و یا سفیر اهدای عضو باشید و اطرافیان‌تان را تشویق به این امر نیکو کنید.

تنور داغ همدلی در نانوایی!

بوی نان تازه خودش یک دنیا حال خوب است  اما این سکوی خبرخوب امروز را نانواها فتح کرده‌اند اول اینکه برای حفاظت از محیط‌زیست‌مان و برای اینکه تن این کره خاکی بیشتر به پسماندهای پلاستیکی آلوده نشود. در نانوایی‌های اهواز کیسه‌های پارچه‌ای توزیع شده. کیسه‌های پارچه‌ای علاوه بر اینکه دوست‌دار محیط زیست هستند. آسیبی هم به سلامتی ما وارد نمی‌کنند. چرا که قرار دادن نان داغ در کیسه‌های پلاستیکی باعث تولید ماده‌ای به نام «مونومر» می‌شود که برای سلامتی انسان‌ها مضر است و در طولانی مدت حتی ‌تواند جان انسان را هم تهدید کند. شما هم این روزها برای اینکه هم مراقب سلامتی‌ خودتان باشید و هم مراقب محیط زیست‌مان کیسه‌های پارچه‌ای را هنگام خرید نان فراموش نکنید.

دومین خبرخوب هم از قشر نانواها داستان یک نانوا زحکمتش است که دلش نمی‌خواهد هیچ‌کس گشنه سر بر بالشت بگذارد. این نانوا عزیز با نصب بنری در مغازه‌اش نوشته اگر به هر دلیلی پول همراهت نداری 5 نان رایگان هدیه بگیر!

 از معجزه طبیعت غافل نشوید!

دانشمندان می‌گویند:«گذراندن وقت در هوای آزاد باعث ایجاد آرامش و شادی می‌شود و پیاده‌روی در طبیعت می‌تواند به کاهش نشخوار فکری کمک کند.» بسیاری از ما خود را درگیر و گرفتار افکار منفی می‌بینیم که باعث می‌شود نتوانیم آن‌طور که باید از لحظات خود لذت ببریم اما طبیعت می‌تواند معجزه خوبی برای تصفیه حالتان از این افکار منفی باشد. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند که یک مغز حاضر در طبیعت واکنش بیشتری در مناطقی که مرتبط با حس همدلی با دیگران، و عشق هستند را دارد.

حتی برخی روانشناسان معتقدند دیدن تصاویر طبیعت بر حال خوب و احساس خوشایند درون افراد می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. برای حال خوب‌تان فعلا این طبیعت چشم‌نواز روستای «علی‌آباد کلیبر»، این تن سفیدپوش شده جنگل پیشکش چشم‌هایتان. اما هر وقت فرصت کردید سری به طبیعت بزنید و حال خوب‌تان را تضمین کنید. همانطور که پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم توصیه می‌کند:« سافِروا تَصِحّوا و تَغنَموا. مسافرت کنید تا سالم و تندرست بمانید و بهره‌ها نصیبتان گردد.»   

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 905758

مهمترین اخبار ایران و جهان: