نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 11:12

رویداد «روستای نو فن» در استان سمنان برگزار می‌شود

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از برگزاری رویداد «روستای نو فن» در استان خبر داد و گفت: موضوع این طرح کمک گیری از دانش بنیان‌ها برای رفع مشکلات روستاها است.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رویداد «روستای نو فن» در استان سمنان برگزار می‌شود، تاکید کرد: استان سمنان متولی اجرای این طرح در کشور برای نخستین بار است که هدف آن تقویت زیرساخت‌های روستایی در بخش‌های مختلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است چالش‌ها و موانع روستاها شناسایی شود، افزود: در واقع روستاهایی که مشکلات و موانع آنها احصا شده، به شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که می‌توانند نیازهایشان را رفع کنند، متصل می‌شوند.

بررسی مشکلات و موانع دانش بنیان‌ها

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه این طرح طی یکی دو ماه آینده در استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: منابع مالی طرح نیز دیده شده و امیدواریم به زودی در روستاهای استان شاهد برگزاری طرح روستای نو فن باشیم.

نظری با بیان اینکه موضوع این طرح کمک‌گیری از دانش بنیان‌ها برای رفع مشکلات روستاها است، تاکید داشت: بسیاری از مشکلات ما در استان در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، فرآوری، صنعت و … در بستر دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور قابل حل هستند.

وی در پاسخ به سوالی با موضوع نشست ستاد رفع موانع دانش بنیان‌ها در استان سمنان بیان کرد: نشست‌ها به صورت مستمر در استانداری سمنان برگزار می‌شود و در آخرین نشست که روز قبل برگزار شد موانع پیش روی دو شرکت دانش بنیان استان شامل اخذ تسهیلات و سرمایه گذاری بررسی و مصوبات خوبی نیز از سوی مدیران کل عضو ستاد رونق تولید اخذ شد.

صف انتظار برای دانش بنیان شدن

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ شرکت استان در دست ارزیابی هستند تا بتوانند از معاونت علمی رئیس جمهور، عنوان «دانش بنیان» را دریافت کنند، گفت: فعلاً ۸۳ شرکت دانش بنیان در استان سمنان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تعداد آنها را بر حسب نیاز استان افزایش دهیم.

نظری با بیان اینکه شرکت‌های فناور برای دانش بنیان شدن نیازمند تاییدیه و اخذ گواهی از دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هستند، ابراز کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از دانش بنیان‌ها و ارتقای کیفی و کمی آنها خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905714

مهمترین اخبار ایران و جهان: