نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 23:34

آمریکا: درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است

کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، خواستار دست کشیدن پیونگ یانگ از «اقدامات بی ثبات کننده» خود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، مدعی شد که پیونگ یانگ باید از اقدامات بی ثبات کننده خود دست بردارد و گفتگوها را آغاز نماید.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید افزود: ما با سئول و توکیو تحریم هایی را علیه مقامات و نهادهای مرتبط با حمایت از کره شمالی جهت توسعه تسلیحات کشتار جمعی آن اعمال کردیم.

کاخ سفید در عین حال مدعی شد که تحریم ها علیه کره شمالی در کند کردن روند توسعه برنامه تسلیحاتی کره شمالی موفق بوده و واشنگتن به استفاده از تمام ابزارها برای جلوگیری از توسعه برنامه تسلیحاتی کره شمالی که بی ثبات کننده است، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پس از آنکه پیونگ یانگ ماه گذشته تازه ترین و بزرگترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را انجام داد، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه سه مقام ارشد کره شمالی را که با برنامه تسلیحاتی این کشور در ارتباط هستند، مورد تحریم قرار داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که جون ایل هو، یو جین و کیم سو جیل را که اتحادیه اروپا طی ماه آوریل تمام آنها را در فهرست تحریم های خود قرار داده بود، تحت تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت امور خزانه داری آمریکا آمده است که جون ایل هو و یو جین در توسعه تسلیحات کره شمالی نقش اساسی ایفا کرده اند.

این بیانیه می افزاید که کیم سو جیل نیز بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ سمت مدیر دفتر سیاسی ارتش کره شمالی را برعهده داشته و بر اجرای تصمیمات مربوط به برنامه تسلیحاتی این کشور نظارت داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893858

مهمترین اخبار ایران و جهان: