نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 23:13

۸ محکوم مالی بی‌بضاعت از زندان ارومیه آزاد شدند

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آزادی محکوم مالی بی‌بضاعت از زندان ارومیه گفت: برای آزادی این افراد، یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال به شاکیان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه جاری با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ مستقر در زندان ارومیه و با همکاری واحد مددکاری زندان، این تعداد محکوم زندانی واجد شرایط زندان ارومیه که حبس خود را به اتمام رسانده و تنها به جهت عدم توانایی در پرداخت مبلغ رد مال و یا محکومیت مالی، مدت طولانی در زندان بسر می‌بردند، شناسایی شدند.

وی افزود: با شناسایی این افراد، شکات آنها دعوت و پس از انجام مذاکرات حضوری و تلاش متعدد در نهایت با ایجاد تعامل و گذشت شکات از بخشی از طلب خود، با کمک خیّران، یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال به شکات پرداخت و پس از انجام تشریفات قانونی، این افراد از زندان آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از صدور احکام مجازات جایگزین حبس در شوط خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی و به منظور جلوگیری از عواقب سو حبس‌های کوتاه مدت، طبق مقررات قانونی شعب محاکم دادگستری شوط اقدام به صدور آرای جایگزین حبس برای ۱۲ نفر از محکومان این حوزه که دارای شرایط قانونی بودند، کرده اند.

عتباتی ادامه داد: در این احکام محکومان به جای حبس ملزم به تهیه لوازم التحریر به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای دانش آموزان بی بضاعت شوط شده اند که در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان شوط قرار گرفته است.

حبس زدایی از جمله برنامه‌های مهم دادگستری آذربایجان غربی است و قضات طبق شرایط پرونده اقدام به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای افراد می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 911358

مهمترین اخبار ایران و جهان: