نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 12:13

افتتاح سد «کوهبرد» در بهمن ماه/ شتاب گیری پروژه ها در دولت سیزدهم

یاسوج_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول سد «کوهبرد» کهگیلویه دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی معتمدی پور صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با سفر پر برکت هیئت دولت به استان و تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی مجموع فازهای سد «کوهبرد» از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر با افتتاح فاز اصلی سد زمینه آبیاری ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه فراهم می‌شود، اظهار کرد: تأمین اعتبار پروژه‌های مهم بخش کشاورزی از جمله سد «کوهبرد» در این دولت شتاب خوبی داشته که نشان از توجه دولتمردان ارشد کشوری و استانی به این بخش مولد و اقتصادی است.

معتمدی پور این سد را نخستین سد احداثی سازمان جهاد کشاورزی در استان دانست و تصریح کرد: همچنین در دهه مبارک فجر امسال اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و شبکه سوم و چهارم اراضی کشاورزی زیر دست این سد کلنگ‌زنی می‌شود.

معتمدی پور با اشاره به بازدید از سد ایلی‌آباد در شهرستان بهمئی نیز گفت: در دهه مبارک فجر، فاز دوم و سوم این سد شامل خط انتقال و اجرای شبکه‌های ۳ و ۴ آبیاری تحت‌فشار اراضی تحت پوشش آن کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی افزود: با تکمیل این دو سد مهم، علاوه بر تأثیر آن بر کاهش فرسایش خاک و مهار روان‌آب‌ها، شاهد رونق گرفتن کشاورزی در این مناطق خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910058

مهمترین اخبار ایران و جهان: