نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:59

کرملین: پوتین فرمانی برای پاسخ به سقف قیمت نفت روسیه صادر می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه فرمان ریاست‌جمهوری در واکنش به سقف قیمتی غرب برای نفت روسیه در هفته جاری منتشر می‌شود، گفت بازگشت تحریم‌های کانادا ضد «نورد استریم ۱» به اروپا ضربه می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به تصمیم کانادا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۱» واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «بعید است که تصمیم کانادا برای اعمال مجدد تحریم علیه توربین‌های نورد استریم ۱، روسیه را تحت تاثیر قرار دهد؛ بلکه به مصرف‌کنندگان اروپایی ضربه خواهد زد».

بامداد امروز بود که وزارت خارجه کانادا اعلام کرد معافیت تحریمی اعطاشده به شرکت «زیمنس» آلمان برای تعمیرات و نگهداری از توربین‌های نورد استریم ۱ را لغو کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، سخنگوی کرملین در ادامه قطعنامه پارلمان لهستان مبنی بر تروریستی خواندن روسیه را «هیجانات ضد روسی» توصیف کرد.

پسکوف در این‌باره توضیح داد: «مقامات لهستانی نمی‌خواهند با واقعیت روبه‌رو شوند و نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که اتفاق رخ‌ داده برای هواپیمای توپولوف-۱۵۴، فقط یک حادثه دلخراش بود».

امروز پارلمان لهستان قطعنامه‌ای را تصویب کرد که روسیه را «مسئول مستقیم» سقوط هواپیمای توپولوف-۱۵۴ نزدیک شهر «اسمولنسک» در سال ۲۰۱۰ معرفی می‌کند. در این حادثه ۹۶ نفر از جمله «لخ کاچینسکی» رئیس‌جمهور وقت لهستان کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در هفته جاری فرمان ریاستی برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه تصمیم کشورهای غربی برای اعمال سقف قیمت نفت روسیه صادر می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 912958

مهمترین اخبار ایران و جهان: