نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 16:41

تسهیلات اشتغال خانگی بیشترین اشتغالزایی را داشتند

قزوین- استاندار قزوین گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی شاهد تحقق اشتغالزایی خوبی بوده ایم و این به معنای این است که با ارقام کوچک اتفاقات بزرگی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در خصوص میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برخی از بانک‌ها عملکرد خوبی داشته و برخی دیگر باید تسهیلات خود را ارتقا دهند.

استاندار قزوین بیان کرد: تقریباً بیشتر تسهیلات در اختیار بانک‌هایی است که عملکرد ضعیفی دارند و این مسئله باید مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های قزوین و آبیک در شرایط مساعدتری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار دارند عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۱ دستگاه، متولی هزار و ۴۸۰ میلیارد اعتبار بوده‌اند و اگر دستگاهی نتواند در مدت تعریف شده اعتبار خود را جذب کند سایر دستگاه‌ها در این امر پیشگام خواهند بود.

این مسئول با اشاره به بند پ تبصره ۱۶ ابراز کرد: ۱۳ بانک هنوز میزان اعتبارات تخصیص یافته در این قانون را ندارند.

وی ادامه داد: ما سهمی را برای بنیاد برکت تعریف کردیم حال اگر بخواهیم به بنیاد برکت بگوییم سهم خود را به جهاد کشاورزی دهد به گونه‌ای نقض و قرض انجام می‌شود که بهتر است در این راستا ما سهم خود را به جهاد کشاورزی بدهیم.

اعلایی با تاکید بر اینکه پست بانک برای مسائل مرتبط با میراث فرهنگی در آوج پاسخگو است افزود: نبود منابع استدلال همیشگی بانک‌ها است و این در حالی است که شرایط برای سایر استان‌ها نیز مشابه بوده است اما در حوزه بانک‌ها باید بانک‌هایی نظیر بانک صادرات، ملی و کشاورزی که پرداختی کمی داشتند باید تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی شاهد تحقق اشتغالزایی خوبی بوده‌ایم و این به معنای این است که با ارقام کوچک اتفاقات بزرگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مطالعات مسکن کارگری انجام شده است افزود: در حوزه کاریابی اقدامات خوبی انجام شده که وضعیت ما از از جایگاه ۳۳ به ۱۳ کشور رسیده و در حوزه اشتغال بنا شده تا برای زنان سرپرست خانوار و زنانی که در شرایط ویژه ای هستند اشتغال پایدار ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933214

مهمترین اخبار ایران و جهان: