نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 11:31

معاون استاندار خراسان رضوی: بررسی مشکلات مرزی با کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بررسی مشکلات مرزی در حوزه خراسان رضوی و کشورهای همسایه در اولویت کاری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، سیدهادی طباطبایی در بازدید از نوار مرزی ایران و افغانستان اظهار کرد: بررسی مشکلات در حوزه مرزهای مشترک خراسان رضوی با کشورهای همسایه در اولویت کاری قرار دارد که در اینگونه بازدیدهای میدانی برخی از نیازمندی ها در این مناطق مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

وی گفت: بیشتر نقاط مرزی مشترک خراسان رضوی با کشورهای همجوار از سوی نیروهای مسلح با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مجهز پایش می شود که این امکانات همواره درحال روزرسانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در بیش از ۸۰ درصد مرزهای استان زیرساخت های لازم زیستی و ارتباطی فراهم شده و در فراهم شدن این زیرساخت ها و امکانات در باقی مناطق هم سرعت می یابد.

طباطبایی بیان کرد: بعد از استقرار طالبان در افغانستان، مسائلی در دو سوی مرزها رقم خورد که البته با روابط دیپلماتیک به حداقل رسیده است و رفع مشکلات بدون شک افزایش و توسعه روابط ایران و افغانستان را درپی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باوجود استقرار نیروهای مسلح هیچ مشکلی در امنیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد و در حال حاضر تمامی مرزهای شرقی در امنیت کامل قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در دورترین نقاط مرزی نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت ایستاده اند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه ای به این آب و خاک وارد شود.

بازدید از پاسگاه های مرزی نیروهای مرزبانی و ارتش از دیگر برنامه های سفر سید هادی طباطبایی به شهرستان تایباد و مرز دوغارون بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 932158

مهمترین اخبار ایران و جهان: