نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 11:42

انحصار ارائه مجوز راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی موجب فساد است

استاندار خراسان رضوی گفت: مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌ها برای گرفتن مجوز کسب و کار و انحصار ارائه مجوز راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی موجب فساد است و نباید این اتفاق رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح پنجشنبه و در نود و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: مردم حق دارند مجوز مورد نیاز خود را از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار اخذ کنند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون اساسی باید در این خصوص تمام همکاری لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هدف درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، روان‌سازی، آسان سازی و سالم سازی در مراجعات مردمی برای گرفتن مجوز است و هر کس اراده و تصمیمی برای گرفتن مجوز دارد دستگاه‌ها باید در خدمت مردم باشند.

وی افزود: نیاز است تا با همکاری بخش خصوصی و مردمی ایرادات این روش نسبت به درگاه ملی مجوزهای کشور به دست آید و تصحیح شود.

نظری گفت: مردم حق دارند مجوز کسب و کار خود را به سهولت اخذ کنند و اگر فردی منع قانونی نداشته باشد نمی‌توان حقوق مردمی را از میان برد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر نیاز به ملاحظه‌ای در خصوص مجوزی وجود دارد باید در مرحله اقناع سازی و تحلیل درست صورت پذیرد و دستگاه دولتی باید زمینه سازی لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن موضوع درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، برگزاری نشست عملیاتی بین دستگاه‌های اجرایی در استان ضروری است تا نکاتی که لازم است به دستگاه‌ها تاکید و موارد لازم هم جمع بندی شود و در نهایت اطلاع رسانی مردمی هم به خوبی رخ دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926058

مهمترین اخبار ایران و جهان: