نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 15:23

خدمتی خاص به بانوان در حرم امام رضا (ع)+عکس و فیلم

باهدف تأمین چادر زیارت برای استفاده بانوان، ۱۲ اتاق امانت چادر در ورودی‌های حرم مطهر رضوی تعبیه شده و این خدمت را به زائران و مجاوران ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اگرچه عمده بانوانی که قصد تشرف به حرم امام رضا (ع) را دارند، طبق اعتقاد فردی خود، برای حفظ آداب تشرف و همچنین با هدف احترام به سایر زائران با چادر وارد حرم می‌شوند، اما برخی از زائران و مجاوران نیز به هر دلیل برای تشرف به زیارت، چادر به همراه ندارند و نیازمند دریافت خدمت متناسب هستند.

 

 

فعالیت شبانه‌روزی ۱۲ دفتر در ورودی‌های حرم

بر همین اساس آستان قدس رضوی با فعال کردن ۱۲ اتاق امانت چادر در ورودی‌های حرم مطهر، خدمت مورد نیاز را به این گروه از بانوان ارائه و با در اختیار گذاشتن چادر امانی، امکان تشرف آنها را فراهم می‌کند. این دفاتر از حدود یک سال قبل فعال شده و خادمان و خادمیاران بخش «انتظامات صحن‌ها و حریم خواهران» مسئولیت ارائه خدمت در آنها را بر عهده دارند.دفاتر امانت چادر در همه ورودی‌های حرم شامل شیخ طبرسی، شیخ طوسی، نواب صفوی، ورودی غدیر و نیز ورودی‌های باب‌الرضا (ع)، باب‌الجواد (ع) و باب‌الکاظم (ع) به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی است.

تأمین چادر و دیگر اقلام مورد نیاز و تقاضا

آستان قدس رضوی با تامین ۵ هزار چادر آستین دارو جلوبسته در طرح‌ها و سایزهای متنوع، بستر ارائه این خدمت را فراهم کرده و بانوان خادمیار نیز با حفظ احترام کامل، زائران را برای استفاده از این چادرهای امانی راهنمایی می‌کنند. در این دفاتر، علاوه بر چادر، سایر اقلام مورد نیاز پیش از تشرف بانوان از جمله گیره روسری، جوراب مناسب، پد لاک پاک‌کن و ... نیز پیش‌بینی شده و متناسب با نیاز و درخواست بانوان به آنها ارائه می‌شود.

شست‌وشو و ضدعفونی چادرهای استفاده شده

چادرهایی که پس از استفاده زائران به دفاتر امانت بازگردانده می‌شود نیز در صورت نیاز به خیاطی و پس از آن به واحد اتوشویی انتقال داده می‌شود تا پس از رفع آسیب احتمالی، شست و شو و ضدعفونی، برای استفاده سایر زائران مجددا به دفاتر امانت زائر منتقل می‌شود.

پایام پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 915858

مهمترین اخبار ایران و جهان: