نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 14:16

انریکه: مسئولیت شکست با من است؛ فعلا به آینده فکر نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی اسپانیا از نمایش شاگردانش در دیدار برابر مراکش، تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی اسپانیا در بازی شب گذشته در برابر مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از یک ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای، با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف خود در ضربات پنالتی شد.

«لوئیز انریکه مارتینز» که گفته بود شاگردانش قبل از شروع بازی‌های جام جهانی، ۱۰۰۰ بار تمرین پنالتی کرده‌اند، اما آن‌ها حتی نتوانستند یک پنالتی خود را وارد دروازه «یاسین بونو» کنند و دروازه‌بان «شیرهای اطلس» همه سه‌ پنالتی «ماتادورها» را مهار کرد.

با این حال، انریکه در کنفرانس خبری پس از این دیدار، به صورت تمام‌قد از شاگردانش دفاع کرد و گفت مسئولیت شکست ۱۰۰ درصد با اوست.

سرمربی تیم ملی اسپانیا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره «از دست دادن کنترل بازی» گفت: بازی را کجا دیدی؟ کجا بودی؟ حواست کجا بود؟ تیم ما بر بازی مسلط بود اما مستحق این هستیم درباره اینکه موقعیت‌هایی ایجاد نکردیم، سرزنش شویم. ما در گلزنی موفق نبودیم. من از نمایش شاگردانم بیش از اندازه راضی هستم. آن‌ها ایده‌های من را کاملاً پیاده کردند. من به آن‌ها افتخار می‌کنم. عملکرد دروازه‌بان حریف خارق‌العاده بود و من برای مراکش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

انریکه در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیستم بازی اسپانیا بیشتر از انتخابات بازیکنان، اشتباه بود گفت: من از بازیکنانی که در اختیار دارم، راضی هستم. آن‌ها را من انتخاب کردم و تا پای جان با آن‌ها خواهم رفت. من به بازیکنانم برای تلاش و رقابت آن‌ها تبریک می‌گویم. ما از اینکه نتوانستیم به هواداران خود، هدیه‌ای بدهیم، متاسفیم. 

سرمربی سابق بارسلونا در ادامه گفت: ورزش همین است. بازیکنان ۱۰۰ درصد دستورات من را اجرا کردند و من نمی‌توانم آن‌ها را سرزنش کنم. من تنها برای یک نفر ناراحتم و آن هم «پابلو سارابیا»ست. من او را به بازی آوردم تا پنالتی بزند اما او دو شانس گلزنی برای من ایجاد کرد. این یک اشتباه بود. او به من نشان داد شایستگی داشت دقایق بیشتری بازی کند.

انریکه درباره اینکه از سمت خود استعفا می‌دهد یا نه، گفت: الان زمان تصمیم‌گیری نیست. می‌خواهم خانواده‌ام را ببینم. از هفته بعد با رئیس فدارسیون صحبت می‌کنم. من به آینده فکر نمی‌کنم. باید فعلاً این ناامیدی کنار بیاییم.

سرمربی اسپانیا در پایان، درباره «نمایش وحشت» پنالتی‌ها هم گفت: تمام مسئولیت با من است چراکه من سه پنالتی‌زن اول تیم را انتخاب کردم و فکر می‌کردم آن‌ها متخصص این امر هستند. بقیه پنالتی‌زن‌ها توسط اعضای تیم انتخاب شدند اما حتی کار به پنالتی چهارم نکشید. کار دروازه‌بان مراکش، خارق‌العاده بود.

اسپانیا برای دومین دوره متوالی است که در این مرحله از مسابقات با جام جهانی خداحافظی می‌کند و به خانه باز می‌گردد. آن‌ها چهار سال پیش نیز در ضربات پنالتی، مغلوب روسیه میزبان شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 900658

مهمترین اخبار ایران و جهان: