نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 18:38

طلاب هیچ‌گاه در فراگیری علم و رشد معنویت سستی نکنند

بجنورد- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب هیچ‌گاه در فراگیری علم و رشد معنویت نباید سستی نکنند و آنگاه می‌توانند برای جامعه کارساز و مفید باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حیدری ظهر امروز در دوره طرح تعالی طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دوران طلبگی مقدمه‌ای برای وارد شدن به صنف مقدس روحانیت است؛ بنابراین طلبگی و روحانیت دو مقوله جدا از یکدیگر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: طلبه اگر در دوران طلبگی آموزش‌های گوناگون در بُعد علمی و معنوی را فرا بگیرد، وارد عرصه روحانیت شده و می‌تواند کارساز و مفید باشد.

وی افزود: اگر در گام‌های اولیه سُست بوده و نسبت به مباحث معنوی ساده عبور کنیم، چیزی به دست نمی‌آوریم و همچنین در مباحث علمی نیز وقتی وارد عرصه روحانیت شویم می‌بینیم که از لحاظ علمی دچار ضعف هستیم.

حجت السلام حیدری گفت: خداوند متعال از طریق قاعده لطف خود نسبت به بندگان افرادی را به‌عنوان پیامبر و فرستاده برگزیده است که نیازهای معنوی افراد جامعه را تأمین می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همان‌طور که خداوند برای برآورده کردن نیازهای مادی اصنافی را قرارداد تا نیازهای جامعه برطرف شود برای تأمین نیازهای معنوی نیز پیامبران، انبیا و امامان را فرستاده است که ختم به امام عصر (عج) می‌شود.

وی افزود: همه تلاش می‌کنیم که صنف روحانیت را پویا کنیم و این پویایی نیاز به تفقه در دین دارد؛ زیرا همه دروسی که در حوزه علمیه خوانده می‌شود مقدمه‌ای برای تفقه در دین است.

حجت‌الاسلام حیدری طلاب را به رعایت تقوای الهی و توکل به خداوند دعوت کرد و گفت: در مسیر طلبگی تقوا پیشه و تنها به خداوند توکل کنید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در مسیر طلبگی، قدر این دوران را بدانید و از همین ابتدای مسیر برای مباحث علمی برنامه‌ریزی و تلاش کنید و مباحث را با جدیت پیگیری کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909014

مهمترین اخبار ایران و جهان: