نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 11:33

نوجوان ساروی رتبه اول جشنواره بین المللی قصه گویی را کسب کرد

ساری- «محمود مهدی مرادی» نوجوان ساروی رتبه اول جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش آئینی سنتی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوجوان ساروی عضو کانون پرورش فکری استان مازندران، موفق به کسب رتبه نخست بخش آئینی سنتی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی شد.

این جشنواره به مدت ۴ روز قصه‌گویان در بخش‌های ملی، بین‌الملل، زبان اشاره، پادکست، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، آئینی سنتی و در بخش علمی مقاله، کتاب، پایان‌نامه و رساله و جستار برگزار شد و محمدمهدی مرادی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری، با قصه «گذر سیاوش از آتش» به عنوان رتبه نخست این بخش از سوی هیئت داوران معرفی شد.

همچنین در بخش بزرگسال و درگروه آئینی سنتی، هیأت داوران حسین غلامی، با قصه «انتقام بستور از بیدرفش» که در بخش آزاد شرکت کرده بود را شایسته تقدیر در بخش بزرگسال آئینی سنتی دانست.

گفتنی است: در بخش منطقه‌ای این جشنواره که پیش از این در استان تهران برگزار شده بود؛ محمد مهدی مرادی، مهسا یحیویی و حسین غلامی، سه قصه گوی مازندرانی برگزیده بخش منطقه‌ای در گروه آئینی سنتی بودند که به بخش بین‌المللی راه پیدا کردند و در نهایت دو قصه‌گو به عنوان منتخب مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بیست و سومین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شده بود، حسین غلامی از استان مازندارن، رتبه دوم بخش آئینی سنتی (زنان و مردان) را کسب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 987958

مهمترین اخبار ایران و جهان: