نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 18:11

حاج قاسم شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) بود

کرج- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) بود به همین دلیل در دل همه جای گرفت و نام و یادش جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه نجفی پازوکی بعد از ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه طرح «عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم " در استان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب فاطمی و تربیت‌شده سیره عملی حضرت زهرا (س) بود که همه ما نیاز به آموختن از این مکتب داریم.

وی بیان کرد: در انقلاب اسلامی بسیاری بزرگان از جمله حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و سردار شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب فاطمی هستند که برای دفاع از انقلاب و رسیدن به آرمان‌های اسلامی با مدیریت راهبردی در مبارزه با طاغوت و استکبار گام برداشتند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سردار شهید سلیمانی عمر و زندگی خود را وقف تعالی، تثبیت و گسترش انقلاب اسلامی کرد و از خوشی های زندگی برای معرفی آرمان‌های انقلاب به جهانیان گذشت.

نجفی تصریح کرد: یکی از علت‌های اصلی عظمت سردار سلیمانی در ایران و جهان، معنویت و توسل ویژه وی به مکتب حضرت زهرا (س) و شهدا بود.

وی در ادامه به حضور فعال دانش آموزان مدارس ابتدایی استان البرز در طرح " عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم " پرداخت و افزود: یک چهارم دانش آموزان شرکت کننده کشور در طرح مهم از البرز هستند.

وی تصریح کرد: در طرح کشوری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم ۱۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند که حدود ۱۰ هزار نفر از این شرکت‌کنندگان را از استان البرز تشکیل می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای این برنامه‌ها به لحاظ آموزشی و تربیتی نقش مؤثری در دانش آموزان و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه دارد

منبع: مهر
شناسه خبر: 963558

مهمترین اخبار ایران و جهان: