نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 12:53

آخرین وضعیت سویه جدید کرونا در اصفهان/ بروز موج هشتم کرونا منتفی نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در ۲ تا ۴ هفته آینده ممکن است پیک هشتم کرونا را در استان داشته باشیم، گفت: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است و در مدت ۲ تا ۴ هفته پیک جدید اتفاق می‌افتد.

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان خوب است و در هفته گذشته و جاری آمار همچنان کاهشی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ نفر در استان به دلیل کرونا بستری هستند، افزود: ۴ نفر نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته روزانه ۸ نفر بستری و ترخیص یک نفر بوده و هنوز آن افزایشی که انتظار می‌رفت و پیش‌بینی شده بود در استان اصفهان رخ نداده است.

عقدک با بیان اینکه در ۲ تا ۴ هفته آینده ممکن است پیک هشتم کرونا را در استان داشته باشیم، بیان کرد: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است و در مدت ۲ تا ۴ هفته پیک جدید اتفاق می‌افتد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شیوع سویه جدید کرونا XBB وBQ.1 است، عنوان کرد: بدن درد، کمردرد، سردرد، تب، گلودرد، ضعف و بی حال و احساس خستگی و علائم تنفسی فوقانی، سردرد، دل درد و اسهال و استفراغ از علائم سویه جدید کرونا است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تصریح کرد: برای تقویت سیستم ایمنی مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند به ویژه افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای‌ هستند، حتماً اقدام کنند.

عقدک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت آنفلوآنزا در استان شدید و حاد نیست اما امکان دارد در بهمن‌ها مجدد شاهد پیک جدید آنفلوآنزا باشیم اما به اندازه شیوع آن در مهر و آبان ماه نیست.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 962758

مهمترین اخبار ایران و جهان: