نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 16:09

جابه‌جایی 7.4 میلیون تن کالا از سمنان

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از جابه‌جایی نزدیک به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید عرفانی‌تبار، رئیس اداره حمل‌ونقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری، بیش از ۴۶۰ هزار بارنامه صادر و نزدیک به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان سمنان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

عرفانی‌تبار از گچ، سیمان، خاک معدنی، نمک و سویا بوده به‌عنوان بیشترین کالاهای حمل شده در استان یادکرد و افزود: در حمل مصالح ساختمانی تهران و اصفهان، در حمل کلینگر پایانه شلمچه و در جابه‌جایی سویا تهران و بندر امیرآباد از عمده مقاصد بارهای حمل شده بوده‌اند.

وی صدور بارنامه الکترونیکی را تحولی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای خواند و گفت: ایجاد امنیت بیشتر در جابجایی حمل‌ونقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده‌ای و برقراری عدالت توزیع بار از مهم‌ترین مزایایی است که با ایجاد این تحول بزرگ در سال جاری به سرانجام رسیده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: باید توجه داشت که برای صدور بارنامه به‌عنوان سند رسمی حمل کالا مدت‌هاست از فناوری اطلاعات استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه، کمیته صدور بارنامه سازمان با نظارت مضاعف نسبت به مقاصد غیرواقعی و جعلی حساسیت نشان داده و برخورد جدی دارد و از رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا درخواست داریم در این موضوع با دقت بیشتری عمل کنند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 945858

مهمترین اخبار ایران و جهان: