نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 13:11

مصرف 8 میلیون و 604 هزار مترمکعب گاز در بخش خانگی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش برودت هوا 8 میلیون و 604 هزار و 227 مترمکعب گاز در بخش خانگی استان مصرف می‌شود.

جهانبخش سلیمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه مصرف روزانه گاز در استان ۹ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۲۲۷ متر مکعب است، گفت: با افزایش برودت هوا ۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۲۷ مترمکعب گاز در بخش خانگی چهارمحال و بختیاری مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: مصرف امروز نسبت به روز گذشته ۲ درصد معادل ۱۴۱ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

وی افزود: شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بروجن و فارسان در مصرف گاز پیشتاز هستند.

سلیمیان اضافه کرد: در زمینه محدودیت مصرف در صنایع تاکنون مصرف گاز در پتروشیمی لردگان ۹۵ درصد، شرکت سیمان ۹۸ درصد و شرکت فولاد استان ۹۶ درصد محدود شده است.

وی با اشاره به پایش مصرف گاز در سطح ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، اماکن، دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن ورزشی و ... از ۲۵ آذرماه‌، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۹۶۶ اخطار صادر شده و گاز ۶۶ اداره نیز به منظور بهبود شیوه مصرف قطع شده که با انجام اصلاحات لازم مجدد وصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین میزان مصرف گاز استان هم‌اکنون در بخش خانگی است و اگر شهروندان یک درجه میزان گاز مصرفی بخاری‌ها و وسایل‌ گرمایشی خود را کاهش دهند ۶ درصد در مصرف کل تاثیر می‌گذارد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 976158

مهمترین اخبار ایران و جهان: