نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 10:11

مردم مراقب باشند به کرونای جدید مبتلا نشوند/ تاکید بر استفاده از ماسک و تزریق واکسن

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم با تزریق واکسن و استفاده از ماسک مانع از ابتلا به کرونا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد ملک‌زاده با اعلام هشدار موج جدید کرونا گفت: مردم حتما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تزریق دزهای واکسن کرونا افزود: در حال حاضر واکسن‌های سینوفارم، برکت و اسپوتنیک موجود است و می‌طلبد گروهای پرخطر مانند سالمندان و افرادی که در مراکز تجمیعی مانند زندان‌‌ها هستند در مقابله با موج جدید کرونا واکسینه شوند،ضمن اینکه می‌طلبد آدرس مراکز تزریق واکسن توسط رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده شود.

وی بر انجام اقدامات پیشگیرانه در موج جدید کرونا تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و تزریق واکسن از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پیک هشتم کرونا است.

ملک‌زاده در ادامه با بیان اینکه کودکان کار دیگر گروه‌های آسیب‌پذیر در مقابله با کرونا است، گفت: کودکان کار برای تزریق واکسن کرونا حتما به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: آموزش و پرورش نظارت داشته باشد که دانش‌آموزان حتما از ماسک استفاده کنند تا درگیر کووید ۱۹ نشوند.

ملک‌زاده با بیان اینکه آمار واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال رضایت‌‌بخش نیست، عنوان کرد: تنها ۸ درصد جمعیت ۱۸ سال به بالا در استان دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان کرد: مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا به پیک جدید بیماری کرونا مبتلا نشوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل بیمارستان‌ها در اولویت تزریق واکسن باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 964758

مهمترین اخبار ایران و جهان: