نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:46

مسئولان عسلویه پیشتاز حضور در مراسم و برنامه‌ها باشند

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان پیشتاز حضور در مراسم و برنامه‌های ملی و مذهبی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مصادیق اهل تقوا بود و خصوصیاتی داشت که او را محبوب قلوب کرده بود و زن و مرد پیر و جوان نسبت به شهید سلیمانی ارادت داشتند

وی اضافه کرد: اعتقاد به حضرت حق در وجود شهید سلیمانی موج می‌زد و اعتقاد قلبی به روز جزا داشت؛ تحت هیچ شرایط نماز اول وقت از او تلف نمی‌شد و روی نماز اول وقت حساس بود چنانکه تأثیر نماز اول وقت در زندگی او کاملاً مشهود بود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره حاج قاسم افزود: رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند که خدمات کم نظیری به ایران اسلامی و جهان اسلام داشت و شهادتش کمتر از زنده بودنش به اسلام خدمت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از شهادت شهید سلیمانی مریدان او بیشتر شدند تصریح کرد: شهید سلیمانی روحیه نوع‌دوستی داشت و این ملت یا آن ملت برایش مطرح نبود. حالت فداکاری برای همه داشت و بنده مخلص خدا بود. حضرت آقا فرمودند خدایا آنچه فضل و روزی او کردی به ما هم عطا کن.

امام جمعه عسلویه با تبریک روز حماسی ۹ دی بیان داشت: ۹ دی حماسه کم نظیر ملت سترگ و بصیر ایران اسلامی بود و فتنه ۸۸ مثل همین فتنه چند ماه اخیر فتنه پیچیده و خطرناکی بود که به لطف خدا و عنایت اهل بیت خنثی شد.

وی افزود: مردم هوشیار و بیدار چون دیدند به مقدسات و خیمه امام حسین اهانت کردند، به پا خاستند و حماسه‌ای عظیم آفریدند. رهبر انقلاب هم به خوبی مدیریت کردند و روز تاریخی و حماسی ۹ دی دو بال داشت؛ یک بال مردم شریف ما و بال دیگر نقش تاریخی و بی بدیل رهبر انقلاب بود.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: تاثیرگداری و نقش حضرت آقا را نباید فراموش کرد؛ مردم در تراز جمهوری اسلامی آمدند مردم نظام دوست دارند در بحران‌ها و حوادث گوناگون ملت ایران نشان داده است که نظام را دوست دارد.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای چهار شهرستان جنوبی که در این هفته برگزار شد اشاره کرد و افزود: از دست اندرکاران تشکر می‌کنم که کار ارزشمندی انجام دادند و از وجود آیت الله حسینی بوشهری استفاده کردیم.

امام جمعه عسلویه از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اجتماع فاطمیون در شهر بیدخون تشکر کرد و افزود: این مراسم چند نکته داشت؛ یکی اینکه چرا این مراسم از صدا و سیمای استان پخش نشد و بعضی مراسم روستاها پخش شد و نکته دوم که مایه تعجب بود حضور کمرنگ مسئولین در این مراسم بود.

وی افزود: مسئولی که در مراسم ملی و مذهبی شرکت نکند به درد دولت مردمی و انقلابی نمی‌خورد. مسئول چرا در مراسم شرکت نمی‌کند؟ چرا در نماز جمعه شرکت نمی‌کند؟

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: مسئولان نظام باید در اجتماعات ملی و مذهبی شرکت کنند و باید پیشتاز باشند و خودکار شرکت کنند؛ به خصوص در این دولت مردمی و انقلابی حضور در دعای ندبه کمرنگ است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944158

مهمترین اخبار ایران و جهان: