نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 09:48

افزایش شمار مراجعان به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا با علائم مشکوک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی سیر صعودی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد درخشان مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک ماه اخیر رشد ۲ برابری داشته و از ۲۵ به ۵۰ نفر در روز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پس از شیوع آنفلوانزا شاهد نشانه‌های موج هشتم بحران کرونا در استان خراسان رضوی هستیم و باید مراقب باشیم تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

درخشان افزود: هم‌اکنون ۴۵ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که در تمامی این مراکز شاهد روند افزایشی میزان مراجعان هستیم.

وی با اشاره به رشد چهار برابری موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان رضوی گفت: در مراکز منتخب کرونا در استان روزانه ۵۰ تست کووید ۱۹گرفته می شود.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای گروههای مختلف سنی تاکید کرد: دریافت دُز یادآور به تمامی افراد بالای ۱۸ سال به‌ خصوص سالمندان، مادران باردار، موارد نقص عضو و بیماران زمینه‌ای، پیوندی، خاص و صعب‌العلاج توصیه می شود.

درخشان با اشاره به اینکه زیرسویه‌های جدید بیشتر دارای علائم گوارشی بوده و کودکان و سالمندان را درگیر می کند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در بین دانش‌آموزان و دانشجویان به خصوص در زمان امتحانات نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 973914

مهمترین اخبار ایران و جهان: