نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 12:21

اهدای عضو بانوی مرگ مغزی نجات‌بخش زندگی 3 بیمار شد

مسوول اداره امور بیماری‌ها دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی ۳۷ ساله ساکن مامونیه به 3 بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

سپیده قره چلویی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی ۳۷ ساله ساکن مأمونیه به چند بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید اظهار کرد: این اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی «مرحومه سمیه سبزواری»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام رضا(ع) در زرندیه است که پس از تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان امام خمینی(ره) تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه دو کلیه و کبد زنده‌یاد سمیه سبزواری برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شده است افزود: پیکرش در شهر ویسیان خرم‌آباد به خاک سپرده شد.

مسؤول اداره امور بیماری‌ها دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده آن برای اهدا عضو رضایت دهند، می‌تواند جان حداقل ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهد گفت: بر اساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت یک نفر به سبب نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007214

مهمترین اخبار ایران و جهان: