نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 12:55

وجود ۹۷۶ پروژه نیمه‌تمام در لرستان

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در استان ۹۷۶ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و پیگیری لازم به سرانجام برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز سه شنبه در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را به مثابه یک مشاوره علمی مفید و سازنده از سوی دانشگاهیان فرهیخته، در مسیر یاری‌رسانی نظام آموزش عالی لرستان به پیشرفت استان، دانست.

وی با بیان اینکه استان لرستان به عنوان یک استان کمتر برخوردار، چالش‌های گوناگونی دارد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان از جمله دانشگاه لرستان می‌توانند با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی، گام‌های سازنده‌ای برای رفع چالش‌ها بردارند، گفت: در حوزه زیرساختی عمران استان لرستان، تعداد ۹۷۶ پروژه وجود دارد که بایستی با تقویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها، به سرانجام نهایی برسند.

معاون عمرانی استاندار لرستان، یکی از چالش‌های اصلی اکثر پروژه‌های عمرانی استان لرستان همچون راه‌آهن را سرعت لاک‌پشتی آن‌ها برای تکمیل، دانست که خوشبختانه، این روند با تلاش‌ها، رایزنی‌ها و پیگیری‌های تیم مدیریت اجرایی استان، در حال تغییر است.

وی، خواستار این شد که موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، به‌ویژه در رشته‌هایی همچون عمران، به‌گونه‌ای کاربردی تهیه شوند و بتوانند حداقل، یک چالش جامعه را رفع کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان، گفت: شاهد هستیم در بسیاری موارد، بین تئوری‌پردازی آکادمیک و دانشگاهی با اجرا و کاربرد در جامعه، فاصله و شکاف هست.

دالوند، تاکید کرد: شکاف و فاصله بین تئوری و اجرا، از بین برود و بازدیدهای علمی دانشجویان از پروژه‌ها، بایستی گسترش یابند تا دانشجویان، علاوه بر یادگیری تئوری، بتوانند در عمل و اجرا، خود را سنجش کنند.

وی، یکی از چالش‌های مهم را در سطح استان، کمبود و ضعف در زمینه نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد دانست و از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست دوره‌های مهارت‌افزایی در زمینه‌های گوناگون را گسترش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938158

مهمترین اخبار ایران و جهان: