نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 11:34

جامعه باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرد

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: باید در این برهه حساس از زمان با بیان شخصیت و سیره و روش و منش و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، جامعه را به الگوگیری از ایشان دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح سه شنبه در آئین قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: هدف از بزرگداشت ایام فاطمیه عمل به دستور قرآن مبنی بر مودت اهل بیت و تعظیم شعائر الهی است.

امام جمعه دیر افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها شهیده است و ما همانگونه که برای شهدای خود یادواره برگزار می‌کنیم، به یاد اولین شهیده راه ولایت هم مراسم می‌گیریم.

وی افزود: در موقعیتی که دشمن سعی می‌کند برای زنان و دختران ما الگوی کاذب و بدلی معرفی می‌کند چرا ما فاطمه سلام الله علیها را به عنوان الگو معرفی نکنیم.

حسینی بیان کرد: باید در این برهه حساس از زمان با بیان شخصیت و سیره و روش و منش و سبک زندگی آن حضرت، جامعه را به الگوگیری از ایشان دعوت کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان شعار زن، زندگی و آزادی را سر می‌دهند بعد هم یک زن بدکاره و بدپیشه را به عنوان رئیس جمهور آینده ایران معرفی می‌کنند.

جامعه باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرد

امام جمعه دیر گفت: دشمن از ابتدای انقلاب به فکر نابودی جمهوری اسلامی بود و مرتب وقت تعیین می‌کند و فکر کرده با این تبلیغات و توطئه‌ها می‌تواند پایه‌های نظام را سست کند البته ضربه‌هایی زدند اما به هدف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه امروز هر یک از ما باید تبیین گر و تحلیل گر باشیم، افزود: ما الان باید جهاد تبیین و روشنگری را جدی بگیریم و هرکس در خانه با فرزندان خود مسائل را تحلیل کنند.

حسینی عنوان کرد: باید درس مادری، همسر داری و نوع دوستی و ولایت مداری از حضرت زهرا سلام الله علیها فرا گیریم.

امام جمعه دیر ابراز کرد: مادران نقش بزرگی در سعادت و خوشبختی فرزندان دارند.

جامعه باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرد

حسینی خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه در بحث تبیین و روشن گری یک تنه با استناد به آیات قرآن در برابر تحریف گران ایستاد و از ولایت دفاع کرد.

وی افزود: مانند امروز که خبر جعل می‌کنند در آن زمان نیز جعل حدیث می‌کردند و فاطمه زهرا سلام الله علیها ایستاد و در خطبه فدکیه روشنگری کرد.

امام جمعه دیر گفت: در حوادث اخیر ما کم کاری کردیم و در معرفی منافقین و تجزیه طلبان و رژیم طاغوت به نسل جوان کم کاری کرده‌ایم و نسل جوان آگاهی ندارند.

وی افزود: امروز تک تک ما وظیفه داریم در قبال امام و رهبری و نظامی که خون شهدا پای آن ریخته شده تا ماندگار شود روشنگری و حمایت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938014

مهمترین اخبار ایران و جهان: