نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:38

پنتاگون: آمریکا به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارد

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا طی یک نشست خبری در بغداد اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا که ریاست پنتاگون را برعهده دارد، در جریان سفر از قبل اعلام نشده سه شنبه (امروز) خود به بغداد از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق دفاع کرد.

لوید آستین بعد از سفر از پیش اعلام نشده به بغداد پایتخت عراق، یک نشست خبری تشکیل داد و در این نشست درباره مسائلی از قبیل روابط واشنگتن با بغداد، حضور نیروهای آمریکایی در عراق و ادامه ماموریت «ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش» سخن گفت.

وزیر دفاع آمریکا طی سخنانش در بغداد، ابتدا به تعریف و تمجید از عملکرد ائتلاف به رهبری این کشور برای «مقابله با داعش» پرداخت و ادعا کرد: «ما از طریق شرکای بین‌المللی‌مان، عراقی‌ها را از ظلم دولت اسلامی در عراق و سوریه (داعش) آزاد کردیم».

 رئیس پنتاگون به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق هم اشاره کرد؛ حضوری که گروه‌ها و سیاستمداران مختلفی عراقی بارها به آن اعتراض کرده و خواستار پایان بخشیدن به آن شده‌اند.

لوید آستین ادعا کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و ایالات متحده آمادگی دارد در صورت درخواست دولت عراق در این کشور باقی بمانند.

به ادعای وزیر دفاع آمریکا، این کشور به همکاری با  شرکای خود برای مقابله با تهدیدات داعش ادامه خواهد داد. آستین همچنین اعلام کرد، اقدام نظامی به تنهایی نمی‌تواند نابودی نهایی داعش را تضمین کند.

در حال تکمیل

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079271

مهمترین اخبار ایران و جهان: