نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 19:30

شبکه مهدوی در مازندران شکل گیرد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار اجرای طرح محله مهدوی در استان شد و ایجاد شبکه مهدوی را ضروری دانست..

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در قرارگاه تحول محله مهدوی گفت: مسجدی که بناست به‌نام محله مهدوی انجام وظیفه کند باید در دو بعد عمران شهرها و تربیت جامع بندگان فعالیت کند و هدف اول و دوم را با هم اجرایی کند.

وی ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز خجسته میلاد امام زمان (عج)، اظهار کرد: برای حل مسائل باید به سه محور شناخت مسائل یک محله، راه حل و حل مسئله توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسئولان باید از نظر اجرایی خودشان را متعهد به انجام بدانند، تاکید کرد: اگر قرار است مسجد مشکلات مردم را حل کند اول باید مشکل خودش حل شود.

وی ادامه داد: از ۴ هزار و ۷۰۰ مسجد در مازندران یک سوم آن دارای امام جماعت هستند و باید به این مسئله توجه ویژه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نیاز به خانه عالم داریم، گفت: در سال آینده حداقل باید ۱۵۰ خانه عالم ساخته شود و باید خانواده‌ها و بسیج را تشویق کنید تا به مدرسه امام صادق (ع) بیایند و سرباز امام زمان (عج) باشند که بهترین شغل و حرفه است.

وی همچنین گفت: ما در حوزه مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف و مسئله سواحل نیاز به جهاد تبیین داریم و در اغتشاشات اخیر مشخص شد که به تبیین نیاز داریم، همچنین مسئله تجاوز به منابع طبیعی و انفال مسئله روز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: وقتی محله‌های یک شهر به امام جماعت گره بخورد ئ محله مهدوی به شهر مهدوی، استان مهدوی و کشور مهدوی تبدیل خواهد شد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: باید با زمانبندی محله مهدوی را شکل بدهیم تا حداقل در نصف شهرهای استان این طرح را پیاده کنیم و شاهد ایجاد شبکه مهدوی باهدف حل مسائل باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075171

مهمترین اخبار ایران و جهان: