نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 12:15

درختکاری راهکاری برای مقابله با بیابان/مردم پای کار باشند

استاندار خراسان جنوبی گفت: کاشت درخت به کاهش بیابان زایی و توسعه فضای سبز در سطح استان کمک شایانی می کند که نیاز است تمام اقشار جامعه پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح دوشنبه در مراسم غرس نهال به مناسبت روز درختکاری بیان کرد: حیات ما به درخت گره خورده بنابراین باید کمک کنیم تا این نهال‌ها کاشته شوند و هم در حفظ و بقای آنها اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی خراسان جنوبی، اظهار کرد: کاشت درخت برای استانی مانند خراسان جنوبی که با تغییرات اقلیمی به سمت بیابان‌زایی و خشکسالی پیش می‌رود و با پدیده گرد و خاک مواجه بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قناعت با بیان اینکه با کاشت درخت و توسعه فضای سبز می‌توان با همه این حوادث مقابله کرد، اظهار کرد: با هم افزایی می‌توانیم طی بازه زمانی پنج سال شاهد کاشت میلیون‌ها اصله نهال و در نتیجه کاهش بیابان‌ها و توسعه فضای سبز خرم و شادابی باشیم.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در سطح کشور، بیان کرد: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برای اجرای این طرح پای کار بوده و در کارگروهی هم که به همین منظور تشکیل شده، وظایف و تکالیف کلیه دستگاه‌ها مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان و دانشجویان خواستاریم پای کار بیایند و در راستای تحقق این طرح ارزشی گام بردارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076327

مهمترین اخبار ایران و جهان: