نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 09:25

دولت سیزدهم وارث عقب ماندگی دهه‌های گذشته است

نیشابور ـ وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت سیزدهم وارث عقب ماندگی دهه‌های گذشته است چراکه نباید درآمدهای ما در این وضعیت نامناسب باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمرانی ساختمان‌های اداری و مراکز دادرسی، سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت دهه فجر در نیشابور اظهار کرد: پروژه اصلی دولت سیزدهم در زمینه امور مالیاتی، مسئله سازه‌های نرم افزاری هوشمند برای اخذ مالیات در کشور است که در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: امیدواریم با توسعه سازه‌های نرم افزاری به عدالت اخذ مالیات نزدیک تر شویم و ارقام حکایت از جهش اعداد و ارقام نسبت به دوره‌های گذشته در زمینه اخذ مالیات است.

وی افزود: دولت سیزدهم وارث عقب ماندگی دهه‌های گذشته است چراکه نباید درآمدهای ما در این وضعیت نامناسب باشد و همچنین در وزارتخانه اقتصاد و داریی تلاش کردیم کمترین استقراض‌ها را انجام دهیم.

خاندوزی بیان کرد: مسیر زیادی را در پیش داریم بتوانیم عقب ماندگی‌های گذشته را با کمترین فساد و بروکراسی اداری حل کنیم و امیدواریم تا پایان دولت بخشی از این راه را با موفقیت طی کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: احیا و نوسازی سخت افزاری در امور مالیاتی کشور اقدام بسیار مناسب و خوبی در کشور است که زمینه عدالت را در کشور ایجاد و فراهم خواهد کرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ مسیرها و رکوردهای بزرگی در زمینه کاهش فراری مالیاتی و کاهش بار مالیاتی بر مؤدیان خوش حساب شرکت‌های تولیدی ادامه پیدا کند.

خاندوزی با بیان اینکه حدیث سلسلة الذهب باعث فخر این شهرستان است گفت: فیروزه یک سرمایه گران بها در این منطقه است که باید طرح‌ها و پروژه‌هایی در این زمینه انجام دهیم تا باعث رونق بیشتر اقتصاد در این زمینه شود و این شهر دومین شهر بزرگ اقتصادی خراسان رضوی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028927

مهمترین اخبار ایران و جهان: