نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:00

دیپلماسی آب با کشورهای منطقه جدی گرفته شود

بیرجند- رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: دیپلماسی آب با کشورهای منطقه جدی گرفته شود چراکه کشور و خراسان جنوبی از نظر منابع آبی، اقتصاد آب و نحو مدیریت منابع با چالش جدی رو به رو است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله اخیر اظهار کرد: در این راستا آب به عنوان یک موضوع مهم هم برای کشور ما و هم برای بسیاری از کشورها دنیا مطرح است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کشور و استان ما با توجه به شرایط اقلیمی از نظر منابع آبی، اقتصاد آب و نحو مدیریت این منابع با چالش جدی رو به رو است، بیان‌کرد: متأسفانه تغییرات اقلیمی به وجود آمده شرایط را حادتر کرده است.

نخعی با تأکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون انرژی و کمیسیون کشاورزی در بحث منابع آب و مدیریت مصرف آن کارهای کارشناسی متعددی انجام داده‌اند، افزود: یکی از اقدامات مهمی که در مجلس در این زمینه پیگیری شد، تشکیل فراکسیون مقابله با خشکسالی بود که تعداد زیادی از نمایندگان مردم عضو آن هستند.

وی گفت: در زمینه آب یکی از بخش‌هایی که باید بر روی آن کار جدی تر و بیشتری صورت گیرد بحث دیپلماسی آب به ویژه با کشورهای منطقه است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمینه آب، محیط زیست و انرژی رایزنی‌های بسیار خوبی با کشورهای همسایه داشته است، اظهار کرد: در دیپلماسی آب یک نکته بسیار مهم بحث خدمات فنی و مهندسی با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور است.

نخعی گفت: مهندسان بسیار خوبی در مجموعه‌های آب و فاضلاب و بخش کشاورزی کشور فعال هستند که با تکیه به توان فنی و مهندسی آنان می‌توان فضای دیپلماسی آب را با کشورهای همسایه بیش از گذشته مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم در مجموع با استفاده از راهکارهای منطقی و عقلانی مشکلات مرتبط با حوزه آب را کاهش دهیم..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055327

مهمترین اخبار ایران و جهان: