نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 14:16

دستگیری فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای، با 1800 مالباخته در زنجان

رئیس پلیس فتای انتظامی استان زنجان از شناسایى و دستگیرى فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود، از یک هزار و 800 نفر به ارزش تقریبی 29 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد موسوی، رئیس پلیس فتای انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در پی شکایت  تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای انتظامی استان زنجان افزود: برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی معلوم شد، مجرمین سایبری با ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار در شبکه اجتماعی، قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک ارسالی کرده و به محض کلیک، بدافزار در گوشی آنها نصب شده و در ادامه قربانی را به صفحه پرداخت جعلی درگاه بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز می‌‌کنند.
وی با بیان اینکه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت داده شد، تصریح کرد: متهم پس از روبه‌رو شدن با مستندات به یک هزار و 800 فقره کلاهبرداری به ارزش 29 میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد.

موسوی تاکید کرد: متهم با ساخت و ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار با عناوین مختلف در شبکه اجتماعی و پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کرده است.
رئیس پلیس فتای انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به تبلیغات و لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.
 وی ادامه داد: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083227

مهمترین اخبار ایران و جهان: