نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 13:38

مقاوم‌سازی 52 درصد از واحدهای مسکونی روستایی/ ساخت ۳۴۲ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طرح مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز از ۵۲ درصد عبور کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن اقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در تمام جلسات معارفه استان‌ها خودم پیدا کردم زیرا حضور در این جلسات و تقدیر و تشکر، صرفاً تشکر از مدیر مجموعه نیست بلکه مدیران دستگاه‌های مختلف، مردم و مسؤولان دست به دست هم داده‌اند.

وی افزود: در برخی اوقات مانند سیل و زلزله ایام سخت و دشواری را باهم پشت سر گذاشته‌ایم و حداقل وظیفه این است که در جمع همکاران حضور پیدا کنم و از زحمات همکاران تشکر کنم.

نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن ۲۱ فروردین ۵۸ با فرمان امام(ره) تأسیس و اقدامات را به مردم شروع کرد، گفت: مانند گذشته، از این به بعد نیز شیوه، برنامه و هدف بنیاد مسکن تنها خدمت خالصانه و صادقانه به مردم است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه خدمات بنیاد مسکن در کشور جاری است، بیان کرد: در سطح کشور ۶۸ هزار روستا داریم که ۴٠ هزار تعداد از این روستاها بیش از ۲٠ خانوار دارد که دارای طرح هادی مصوب هستند و افق طرح هادی ۱٠ ساله است، یعنی باید سالانه طرح ۴ هزار روستا بازنگری شود.

وی با یادآوری اینکه ما نهاد انقلابی هستیم و باید مراقب باشیم تا از ریل نهادی خارج نشویم، اظهار کرد: تشریفات تا حدی لازم است اما تشریفات زائد هرچه بیشتر شود، کارایی و راندمان کمتر خواهد شد و در این راستا بیان می‌کنیم وقتی به دیگر استان‌ها می‌رویم نیاز نیست چندین نفر در فرودگاه حضور پیدا کنند.

نیکزاد ادامه داد: برای قیر بودجه و پول کم است اما به‌عنوان نهاد انقلابی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم، در این راستا جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و اقداماتی انجام شد، همچنین جلسه‌ای با آقای فتاح داشتیم و در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: در طرح مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز از ۵۲ درصد عبور کردیم و اگر این مقاوم‌سازی انجام نشده بود، امروز در زلزله‌های ۵ یا ۶ ریشتری، آمار به این اندازه نبود و برنامه این است که در سال ۱۴۱٠ حتی یک واحد غیرمقاوم نداشته باشیم و از اصفهان انتظار این است در این مورد هم پیشگام باشد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حلقه اتصال میان مردم و مسؤولان بنیاد است

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه بازسازی خدمات بسیار خوبی ارائه داده است، خاطرنشان کرد: در ۲۳ نقطه کشور که درگیر سیل و زلزله بود اقدامات خوبی انجام شد و پس از انجام اقدامات برخی از این ستادها تبدیل به ستاد محرومیت‌زدایی شده است.

نیکزاد بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حلقه اتصال میان مردم و مسؤولان بنیاد است و در این راستا این بنیاد انقلابی متعلق به مردم کشور و با تمام وجود در میدان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: در نهضت ملی مسکن بنیاد با تمام وجود در میدان حضور دارد و در این راستا ۱٠۲ هزار واحد مسکونی در کشور، ۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران، ۲۲۹ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و ۳۴۲ هزار واحد مسکونی مجموع واحدهایی است که ساخته خواهد شد و با اعتقاد این کار را انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم این مسأله باید در کشور حل شود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم غلامحسین خانی مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تکریم و غلامرضا اسماعیلی به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معرفی شد. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083171

مهمترین اخبار ایران و جهان: