نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 10:56

مدیر بنادر بوشهر: فعالیت در مجتمع بندری نگین بوشهر تنها با هدف اشتغال‌زایی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هر گونه فعالیت در مجتمع بندری نگین را با هدف اشتغال‌زایی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شکیبی‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در بازدید معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مجتمع بندری نگین در بوشهر با بیان اینکه هر گونه فعالیت در مجتمع بندری نگین تنها با هدف اشتغال‌زایی است اظهار داشت: با وجود اهمیت اشتغال جوانان این مهم باید با کمترین آسیب ممکن به محیط زیست رقم بخورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل با رویکرد توجه ویژه به محیط زیست دریایی، توسعه پایدار و رونق مجتمع بندری نگین را در رعایت حداکثری الزامات محیط زیستی می‌داند.

وی افزود: ایجاد اشتغال و حفاظت از محیط زیست دو اصل مهم و اولویت دار هستند که باید همگام با یکدیگر پیش بروند چرا که دنبال‌کردن هر کدام از این موضوع ها به تنهایی گره‌ای از کار را باز نخواهد کرد.

شکیبی تصریح کرد: با بکارگیری دو شناور پیشرفته، محیط زیستی‌بودن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مقابله با آلودگی دریایی به طرز محسوسی قابل لمس است.

وی گفت: یکی از شناورهای یاد شده دریا پاک است که از حیث برخورداری از استانداردهای مقابله با آلودگی دریایی به عنوان تنها شناور منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: رویکرد حفاظت از محیط زیست دریا همواره در اولویت بوده و در آینده نیز خواهد بود چرا که توسعه و رونق فعالیت های بندری بدون توجه به مقوله محیط زیست معنی و مفهومی ندارد.

وی افزود: بر همین اساس در پاسخ مناسب به نیاز اشتغال جوانان بومی نیز اعتقاد داریم باید شرایطی فراهم شود تا اشتغال و حفاظت حداکثری از محیط زیست مناطق ساحلی و فراساحلی به موازات یکدیگر تحقق پیدا کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037427

مهمترین اخبار ایران و جهان: