نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:10

مه گرفتگی در اغلب محورهای استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان از مه گرفتگی در اغلب محورهای ارتباطی و لغزندگی جاده ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از پلیس، محمد پورشمس با اشاره به مه گرفتگی در اغلب نقاط استان مرکزی بیان داشت: اغلب محورهای مواصلاتی در استان مرکزی، از مه گرفتگی شدید برخوردار است.

این مقام انتظامی ادامه داد: سطح بیشتر محورهای مواصلاتی لغزنده است و همراه داشتن لوازم ایمنی از سوی رانندگان الزامی است.

وی با توصیه به تمامی رانندگان به منظور رعایت سرعت مطمئنه خاطر نشان کرد: رانندگان به هنگام تردد در سطح محورها ی لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمزهای ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کارخود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

پور شمس یادآور شد: سرعت مطئنه تنها به اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در این شرایط است، از رانندگان خواست تا در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037471

مهمترین اخبار ایران و جهان: