نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:07

۷۲ درصد تخت‌های بیمارستانی البرز اشغال است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در البرز بیش از ۷۲ درصد است و با رشد جمعیت نیاز است روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی در استان تسریع یابد.

امیرعباس واعظی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به فعال بودن ۲ هزار و ۸۹ تخت بیمارستانی در بخش دولتی استان، گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در البرز بیش از ۷۲ درصد است و با رشد جمعیت نیاز است روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی در استان تسریع یابد.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو از نظر شاخص دقت در بازدیدها (درصد تعداد کشف تخلفات منجر به اقدام قضایی یا انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام شده) دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند.

واعظی با بیان اینکه شاخص سزارین به میزان ۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است، تصریح کرد: شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان  در البرز با رشد همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو خبر داد و افزود: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایتهای درمانی نیز  در استان افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به ساختمان جدید دیالیز در  مجتمع امام علی (ع)، افزایش دسترسی بیماران دیالیزی  به  خدمات دیالیز و  افزایش تخت دیالیز در بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر اقدامات ۱۸ ماهه اخیر برشمرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037671

مهمترین اخبار ایران و جهان: