نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 23:48

افزایش ۴.۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس در سالی که گذشت/ مصدومیت بیش از ۱۳ هزار نفر در حوادث رانندگی

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموریت‌های اورژانس در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جهانبخش وحدت‌نژاد با اشاره به عملکرد اورژانس ۱۱۵ استان و مقایسه آن با سال گذشته گفت: در سال گذشته کل ماموریت‌های اورژانس ۴۷ هزار و ۳۲۸ مورد بود که در سال جاری با افزایش ۴.۴ درصدی به ۵۰ هزار و ۳۴ مورد رسید.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمار تصادفات سال گذشته ۷ هزار و ۸۶۳ مورد بود که به ۹ هزار و ۳۲۷ مورد در سال جاری رسید که شاهد افزایش ۱۶ درصدی تصادفات هستیم.

وی با اشاره به آمار مصدومین حوادث رانندگی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۸ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که مصدومین حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۱.۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۵۴۵ مصدوم رسید‌

این مسئول به ماموریت‌های اورژانس برای کمک‌رسانی به بیماران قلبی اشاره و با بیان اینکه ماموریت‌های سال گذشته دو هزار و ۱۴۴ مورد بود، گفت: ماموریت امسال دو هزار و ۳۷۳ مورد بود که ۹.۶ درصد افزایش داشت.

وحدت‌نژاد بیان کرد: اورژانس ۱۱۵ سال گذشته در خصوص مشکلات تنفسی به سه هزار و ۱۱۹ نفر امدادرسانی کرد که این آمار امسال یک هزار و ۴۵۷ مورد بود و کاهش ۵۳ درصدی دارد.

وی در خصوص ماموریت‌های اورژانس به زنان گفت: ماموریت‌های سال گذشته ۶۲۵ مورد که با افزایش ۵.۵ درصدی امسال به ۶۶۲ مورد رسید.

وحدت‌نژاد کل ماموریت‌های اورژانس هوایی استان در سال جاری را ۱۳۴ مورد دانست و عنوان کرد: ۲۵ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به مادران باردار است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1096727

مهمترین اخبار ایران و جهان: