نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 08:30

خبر خوب| روزی تو خواهی آمد/ قرض‌الحسنه از مردم برای مردم

«خبر آمد خبری در راه است!» خبر آمدن کسی که با ظهورش، عدالت و فضیلت و اخلاق و ایمان، به کمال می‌رسد. ظلم و طغیان برچیده می‌شود. اندیشه انسان به بلندترین جایگاهش می‌رسد. هرچه خیر بالقوه در دنیاست، بالفعل می‌شود.آه که چقدر مشتاق دیدن این دوران پرفتوحیم! مشتاق نفس کشیدن در عهد ظهور! عید میلادت بر ما مبارک! بر ما منتظرانت! بر همه ما ملت ایران که عزم کردیم جهان را یک قدم به ظهور تو نزدیک کنیم و بر این عزم ایستادگی کردیم.«ای روز آمدن/ ای مثل روز، آمدنت روشن/ این روزها که می‌گذرد، هر روز/ در انتظار آمدنت هستم/ اما/ با من بگو که آیا، من نیز/ در روزگار آمدنت هستم؟»

گروه خبر خوب: «خبر آمد خبری در راه است!» خبر آمدن کسی که با ظهورش، عدالت و فضیلت و اخلاق و ایمان، به کمال می‌رسد. ظلم و طغیان برچیده می‌شود. اندیشه انسان به بلندترین جایگاهش می‌رسد. هرچه خیر بالقوه در دنیاست، بالفعل می‌شود.
آه که چقدر مشتاق دیدن این دوران پرفتوحیم! مشتاق نفس کشیدن در عهد ظهور! 
عید میلادت بر ما مبارک! بر ما منتظرانت! بر همه ما ملت ایران که عزم کردیم جهان را یک قدم به ظهور تو نزدیک کنیم و بر این عزم ایستادگی کردیم.
«ای روز آمدن/ ای مثل روز آمدنت روشن/ این روزها که می‌گذرد، هر روز/ در انتظار آمدنت هستم/ اما/ با من بگو که آیا، من نیز/ در روزگار آمدنت هستم؟»

خانه مان گرم است!

سخت که هست! بر منکرش لعنت! اما شیرین است. معنابخش است. نور و شور و امید است. فرزندآوری را می‌گویم! هرچه هم تعدادشان بیشتر می‌شود، این روح سبز زندگی، این جریان گرمابخش حیات، این شیرینی سخت، عمیق تر و ریشه دارتر می‌گردد‌. 
دغدغه‌ها همیشه هستند اما آنقدر پررنگ نبینیم‌شان که بچه‌دار شدن به جای امید، اضطراب به ما تزریق کند. الحمدلله خبرهای خوب مربوط به فرزندآوری هم این روزها زیاد شده اند.
مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی را شنیده اید؟ وزرات راه و شهرسازی مکلف به اختصاص یک قطعه زمین به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر شده. 
اگر هنوز راه زیادی تا چهار فرزندی دارید، غصه نخورید! مجلس به فکر سه فرزندی ها هم بوده. نمایندگان مجلس تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن را برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کردند.
بعضی ها هم هستند که دلشان می‌خواهد خانه‌شان پر از همهمه بچه ها باشد، هر وعده، سفره بزرگ پهن کنند، دلشان به داشتن فرزندان بسیار گرم باشد و بچه هایشان خواهر و برادرهایی داشته باشند که پشت گرمی همدیگر شوند. اما یک مانع بزرگ جلوی پایشان است؛ «ناباروری». در این ایام مبارک، بطور ویژه دعاگوی این عزیزان هستیم و امیدواریم تسهیلات دولتی، در راه پس زدن این مانع، کمک حالشان باشد. مثلا همین خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت ایران، خودش امکان خوبی است. برای استفاده زوجین تا سه دوره در سال تعبیه شده و بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
آزمون و صلاحدید خدا هم همیشه یک جور نیست. گاهی خیر در این است که فعلا، زن و شوهری از زندگی لذت ببرید. بچه‌ها هم به وقتش می‌آیند. خدا وقتش را بهتر می‌داند.

آنتی ویروس 

یک وقت فکر نکنید به این راحتی‌ها می شود از شر «بی تفاوتی» و «بی اعتنایی» خلاص شد. یک ویروس مرموز دامن گیری دارد که شما هر لحظه اگر حواس‌تان نباشد، ممکن است در دامش بیفتید. به خاطر همین است که ما ول‌کن ماجرا نیستیم و هر چند وقت یک بار خودمان و شما را توصیه می‌کنیم به جدیت در امور، توجه به کاستی ها و خطاها و خلاصه پرهیز از جمله منحوس و شوم «ولش کن!». ببینید این مخاطب بزرگوار، چه خاطره ای برای ما به ارمغان آورده اند:
«در راستای فرهنگ مطالبه‌گری و احساس مسئولیت اجتماعی، بنده در خصوص بعضی مشکلات ترافیکی در اطراف محل سکونت مان، با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران تماس گرفتم. جالبه بدونید یک بار با من تماس گرفتند که آیا مشکل حل شده یا نه؟! چون موضوع کمی پیچیده‌بود و خود دوستان هم منتظر بررسی نتیجه بودند؛ و برای بار دوم هم تماس گرفتند برای بیان نتیجه اقدامات انجام شده. این مورد رو خدمتتون گفتم که به اندازه خودم در اشاعه این فرهنگ سهمی داشته‌ باشم و بدونیم اگر همه مسئولانه عمل کنیم، مملکت‌مون درست می‌شه و مسئولین هم به وظایف خودشون دقیق تر عمل خواهند کرد».

کارمزد، بی کارمزد!

شاید شما هم تجربه اش را داشته باشید که گرهی مالی به کارتان افتاده باشد، اما خجالت بکشید که سراغ فامیل و آشنایان بروید و از آنها تقاضای قرض کنید. از طرفی دلتان با وام های بانکی و کارمزدهایشان هم صاف نیست و نمی‌خواهید وام با کارمزد وارد زندگی تان شود. این جور وقت ها، دستتان بسته می‌شود و غم به دلتان می‌آید که «حالا چه کار کنم؟»
مژدگانی بدهید که خبر خوشی برایتان آورده ام. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفته «مهم ترین پروژه بانک رسالت در سال آینده پرداخت وام بدون کارمزد است». ایشان این را هم گفته که «بانک رسالت هیچگونه منبعی غیر از منابع مردمی ندارد و هیچ گونه الزامی بر مسدود بودن و یا ثابت حفظ کردن سپرده بانکی ندارد. وقتی این وام‌ها عموما از وجوه در گردش مردم است در نتیجه مباحثی در ارتباط با ارزش پول برای این گروه جامعه ذاتا مطرح نیست». 
آن بخش‌هایی از نظام بانکی ما که به حالت اسلامی آن نزدیک‌تر است، حس و حال جامعه آرمانی امت مسلمان را برایمان زنده می‌کند. جامعه‌ای که در آن، گره گشایی از مشکلات یکدیگر، برادری، همدلی و ارزش‌های انسانی دیگر، بر همه چیز اولویت دارد.

«کلاغه به خونه ش رسید!»

شهرداری اصفهان هنگام هرس درخت‌ها این لانه کلاغ را به این صورت حفظ کرده است.
فکر کنید اگر شاخه هایی که این لانه بر آنها استوار شده اند بریده می‌شد و این بیت آشنا که «قصه ما به سررسید/کلاغه به خونه ش نرسید» به واقعیت می پیوست. چقدر دردناک بود! 
حالا اما با خوش‌دلی ماموران شهرداری اصفهان، کلاغه به خانه اش می رسد و قصه ما، زیبا به سر می‌رسد. الحمدلله.

جان فدا

نمی‌شناسیم‌تان اما می‌دانیم که هستید. هستید و مواظب مایید. مواظب ما، ایران ما، امنیت ما! نامحسوس، مثل حضور مادری در خانه که آهسته و بی هیاهو، همیشه همه چیز را مرتب نگه می‌دارد و تنها زمانی آدم‌ها متوجه حضورش می شوند که چیزی سرجایش نباشد و اختلالی در کار پیش آمده باشد. وقتی رخنه‌ای در امنیت مان پیش می آید، تازه حواسمان جمع می‌شود که در همه روزهای سال، همه چیز مرتب است، چون شما هستید. شما سربازان گمنام امام زمان!
فدایی‌های ملت ایران! فدایی دارید!

منتظران ظهور

رهبرمان خمینی کبیر گفته است: «ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند، و نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». 
ما شاگردان مکتب خمینی هستیم. چشم مان به شاگرد اول‌هایی همچون قاسم سلیمانی است. ما بر سر آرمان انقلاب ایستاده ایم و چشم در راه ظهوریم. پروردگارا! ما را بر سر این پیمان پابرجا بدار و چشم مان را به ظهورش روشن کن.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080671

مهمترین اخبار ایران و جهان: