نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:28

سپاه مرکز تربیت مردان بزرگ ایران اسلامی است

کرمان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سپاه مرکز تربیت مردان بزرگ ایران اسلامی است که مصداق بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: همه انسان‌ها در طول زندگی سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارند.

وی با بیان این مطلب که اهل بیت (ع) که گل سرسبد هستی هستند، در سختی بوده‌اند، بیان داشت: لذا در دنیا همیشه به نوعی درگیر سختی‌ها و مشکلات هستیم و اصل تربیتی انسان مبتنی بر تحمل همین دردها و مشکلات است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در مواجهه با سختی انسان‌ها دو دسته هستند، عنوان کرد: عده‌ای در مسیر راه حق با اعتقاد و ایمان بالا با ناملایمات برخورد می‌کنند و همواره در زندگی کوشش و بردباری دارند.

وی بیان داشت: شاید عده‌ای فرض کنند که برخی جوامع و ملت‌ها هیچ مشکلی در زندگی ندارند، در صورتی که این نگاه اشتباه است و آنها مسائل خاص خود را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به حادثه تلخ سقوط بالگرد وزیر ورزش و همراهان وی و تسلیت فوت دکتر احمدی، تصریح کرد: متأسفانه وزیر و برخی همراهان حال خوشی ندارند که برای سلامتی این بزرگواران دعا می‌کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماه آماده شدن برای مهمانی خداوند است، اظهار داشت: از ادعیه‌های ماه شعبان تاکید براین است که از پیامبر اکرم (ص) نباید جلوتر حرکت کرد و باید همیشه همراه با اهل حق حرکت کرد.

وی با بیان این مطلب که ولادت حضرت سیدالشهدا روز پاسدار نیز نامیده شده است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز باتوجه به اینکه در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت می‌کند، روز پاسدار نامیده شده است و این روز بر پاسداران نظام مبارک باد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سپاه مرکز تربیت مردان بزرگ ایران اسلامی است که مصداق بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: به مناسبت ولادت حضرت ابوالفصل (ع) که مظهر شجاعت، معیت و همراهی با امام خویش است و در همین راه به شهادت رسیده است، روز جانباز نامیده شده است لذا این روز بر جانبازان عزیز مبارک باد.

وی با اشاره به سخنرانی‌های چند روز اخیر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: "تحلیل‌های انقلابی" یکی از مباحث محوری رهبر معظم انقلاب بوده است به این معنا که باید در کنار مشکلات، پیشرفت‌ها را هم دید همچنین ضعف‌ها نباید ناامید کننده باشد و برای مرتفع کردن مشکلات تلاش کرد از طرف دیگر برای تحلیل باید با نگاه عادلانه انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054327

مهمترین اخبار ایران و جهان: