نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 00:37

معاون وزیر صمت: خراسان رضوی دارای ظرفیت راه‌اندازی شهرک تخصصی الکترونیک است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: این استان از ظرفیت لازم برای راه‌اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رسولیان طی نشستی با مدیران و فعالان اقتصادی خراسان رضوی، اظهار کرد: آمادگی لازم برای راه اندازی این شهرک و استقرار واحدهای الکترونیکی در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای شرکتهای دانش بنیان در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در اولویت است، از ابتدای امسال تاکنون به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کشور زمین واگذار شده است که از این تعداد ۴۶ شرکت مربوط به تهران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با موافقت استاندار خراسان رضوی و پیگیریهای شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، ۱۰۰ هکتار به وسعت شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوریهای نوین برای استقرار شرکتهای دانش بنیان اضافه می شود که مراحل اداری آن در حال انجام است.

رسولیان یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه را گسترش شرکتهای دانش‌بنیان در قالب شهرکهای فناور ذکر و بیان کرد: در این خصوص تاکنون مجوز ۴۰ شهرک در سطح کشور گرفته شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توسعه صنعت سیلیکون و تکمیل زنجیره آن یکی از طرحهایی که این استان از سالهای گذشته پیگیر اجرای آن بود، چراکه ظرفیتهای خوبی از مواد معدنی تا فرآوری آن در قالب مدارهای الکترونیکی در خراسان رضوی وجود دارد.

امیررضا رجبی اظهار کرد: در این راستا و برای تکمیل زنجیره سیلیکون، ایده راه اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک در استان مطرح شد که با همکاری آستان قدس رضوی زمین مناسب در این خصوص جانمایی گردید.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054927

مهمترین اخبار ایران و جهان: