نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 13:03

تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل پایانی/ تابستان آبرسانی بدون مشکل انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از مراحل پایانی احداث تصفیه‌خانه شیخی‌جان خبر داد و گفت: به زودی این پروژه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

محمد ضروری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل پایانی و تست قرارداد دارد اظهار کرد: به زودی شاهد حضور رئیس جمهور و افتتاح این تصفیه‌خانه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه برای انتقال یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه طراحی و احداث شده است افزود: خط انتقال نیز این ظرفیت را دارد و تنها محدودیت بحث برق و پمپاژ است که رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: وضعیت بارش‌های همدان متوسط و رو به پایین است به نحوی که بارش‌های سد اکباتان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد عقب است.

وی با تاکید بر اینکه بهمن ماه خوبی به لحاظ بارش‌ها داشتیم اما جبران پاییز خشک را نکرده است ادامه داد: ارتفاعات بارش‌ها در مجموع نسبت به سنوات گذشته کمتر بوده است.

ضروری یادآور شد: کماکان در خشکسالی به سر می‌بریم و با توجه به خشکسالی پیاپی اثر تشدیدکننده بروز و ظهور پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: با وجود شرایط بارش‌ها، خوشبختانه با کار جهادی صورت گرفته در ابرپروره آبرسانی تابستان سال آینده بدون هیچ مشکلی آبرسانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید در صرفه‌جویی آب در بعد خانوار اهتمام ویژه داشته باشند خاطرنشان کرد: با وجود تست تصفیه‌خانه شیخی‌جان و انتقال بیشتر آب اندک اندک چاه‌های کشاورزی به زارعان برگردانده می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063527

مهمترین اخبار ایران و جهان: