نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 13:08

۱۰ هزار دانش آموز مددجوی ایلامی نیازمند کمک هستند

ایلام-مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: ۱۰ هزار دانش آموز مددجو و نیازمند استان در آستانه سال نو در انتظار کمک های مردم سخاوتمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهری ظهر یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ نیکوکاری در ۵۰۰ مدرسه استان اظهار کرد: دو هدف اصلی در برگزاری جشن نیکوکاری یکی کمک به دانش آموزان نیازمند و دیگری ترویج سنت‌های حسنه و فراهم کردن زمینه انفاق و نیکوکاری است.

وی بیان کرد: امیدواریم در آستانه سال نو بتوانیم بخشی از نیازهای قشر دانش آموز را با مشارکت مردم برآورده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه این جشن امروز همزمان در تعداد ۵۰۰ مدرسه استان برگزار می‌شود همه کمک‌هایی که در مدارس جمع آوری می‌شود، ۱۰۰ درصد به دانش آموزان نیازمند همان مدارس پرداخت می‌شود.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این آیین گفت: فرهنگ سازی و ترویج انفاق و نیکوکاری یکی از مهم‌ترین و عایدات برگزاری جشن احسان و نیکوکاری برای قشر دانش آموز است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی و ایرانی این اعتقادات وجود دارد که از هر دستی که بدهیم از دست دیگر پاداش آن را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: دانش آموزان نیازمند زیادی در جامعه ما وجود دارد که در چنین مناسبت‌هایی در انتظار دستان سخاوتمند مردم هستند.

ناصر نجفی معاون منابع انسانی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: در شرایط اقتصادی امروز حضور قشر نیکوکار می‌تواند بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کند.وی ادامه داد: ترویج روحیه تعاون و همکاری در جامعه از نیازهای ضروری و مهم کشورمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073927

مهمترین اخبار ایران و جهان: