نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 17:03

ذینفعان عرصه تولید در استان زنجان باید شناسایی شوند

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ذینفعان عرصه تولید باید شناسایی شوند تا اهدافی از جمله توانمندسازی نیروی کار با نظارت خیران و با انعقاد قرارداد محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای مهارت استان، با تاکید بر لزوم نیازسنجی اولیه جهت اجرای آئین نامه قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: تبیین سازوکار اجرایی برای عملیاتی شدن قانون مذکور در استان و یا تدوین شیوه‌نامه اجرایی متناسب با وضعیت استان، شناسایی افراد حقیقی و حقوقی که امکان کمک به اجرای این آئین نامه را دارند، از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این آئین نامه باید در راستای کاهش نابرابری و توانمندسازی نیروی کار باشد که از اهداف دولت سیزدهم به شمار می‌رود، افزود: ذینفعان عرصه تولید باید شناسایی شوند تا اهدافی از جمله توانمندسازی نیروی کار با نظارت خیرین و با انعقاد قرارداد محقق شود.

محمدی بر لزوم نیازسنجی اولیه جهت اجرای آئین نامه قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: تبیین سازوکار اجرایی برای عملیاتی شدن قانون مذکور در استان یا تدوین شیوه‌نامه اجرایی متناسب با وضعیت استان و شناسایی افراد حقیقی و حقوقی که امکان کمک به اجرای این آئین نامه را دارند از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ظرفیت تعاونی‌های مشاغل خانگی در تولید صنایع خرد به کار گرفته شود تا شاهد اشتغالزایی و رونق اقتصادی بیشتر در استان باشیم.

محمدی با بیان اینکه در شهرستان‌هایی مانند خدابنده که در صنایع پوشاک فعالیت پر رنگی دارند، باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود، گفت: توانمندسازی نیروی کار از طریق برگزاری دوره‌های مهارت آموزی از برنامه‌های اولویت دار استان است و در شهرستان‌هایی مانند خدابنده در صنایع پوشاک و یا در جوار روستاها باید از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی افزود: ذینفعان عرصه تولید باید شناسایی شوند تا اهدافی از جمله توانمندسازی نیروی کار با نظارت خیران و با انعقاد قرارداد محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061427

مهمترین اخبار ایران و جهان: