نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:35

تامین و توزیع ۲۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید در خراسان رضوی

مشهد _ مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تامین و توزیع ۲۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید شامل ۱۰۰ تن سیب زرد و ۱۰۰ تن پرتقال تامسون در استان قطعی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش آوان اظهار کرد: توزیع میوه تنظیم بازار شب عید امسال با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته همراه است و مهمترین تفاوت اجرای تأمین و توزیع میوه توسط بخش خصوصی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی سه مباشر تأمین و توزیع شامل اتحادیه تعاونی‌های تولید، اتحادیه تعاونی‌های روستایی و اتحادیه میادین میوه و تره بار تعیین شده است و در حال انجام امور محوله هستند، ادامه داد: هدف از توزیع این میوه صرفاً تنظیم بازار است، اما کمیته کشف قیمت در قالب کمیته راهبری میوه استان تشکیل شده است که تعیین قیمت میوه را در اسفند ماه بر اساس کیفیت و وضعیت بازار تعیین و اعلام می‌کنند که نرخ اعلامی لازم الاجراست.

وی اظهار کرد: از نیمه اسفند ماه جلسات هماهنگی برای تعیین قیمت و تاریخ توزیع میوه تنظیم بازار انجام می‌شود.

آوان افزود: مراکز توزیع نیز از سوی معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی درحال پیگیری است تا از طریق شهرداری مشهد این مراکز در مشهد در اختیار قرارگیرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: هدف ما پراکنش متعادل در انتخاب و تعیین مراکز توزیع میوه تنظیم بازار شب عید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044127

مهمترین اخبار ایران و جهان: