نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 16:09

کشف ۱۰۵ فقره سرقت در استان مرکزی با اجرای طرح «رعد»

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۱۰۵ فقره سرقت در اجرای طرح سراسری سه روزه رعد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادی رفیعی کیا ظهر یکشنبه در حاشیه اجرای طرح رعد در استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت و اولویت مبارزه با سرقت از ۳ روز پیش همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در این طرح ۱۳۵ تیم تخصصی از کارشناسان و کارآگاهان در پلیس آگاهی فعال شده و موفق شده اند ۶۲ نفر سارق بنام را در سطح استان شناسایی و دستگیر کنند که از تعداد سارق، ۱۰۵ فقره سرقت کشف شده است.

وی ادامه داد: در یکی از این عملیات‌ها یک باند سارقین حرفه‌ای ۴ نفره نیز دستگیر شده‌اند که این افراد به ۶۹ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رفیعی کیا ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در سطح استان توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر هستند که در این طرح حدود ۱۰۵ نقطه تردد و حضور این افراد شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در این عملیات‌ها ۵۹ نفر خرده فروش و توزیع کننده و ۹ نفر قاچاقچی اصلی دستگیر و قریب به ۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در ادامه، ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت و ۹۴ دستگاه خودرو که به نحوی رفتارهای ناهنجار را در سطح جامعه انجام می‌دادند، توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مردم حمل کالای قاچاق در معابر است، افزود: در این مدت ۳ روزه قریب به ۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۹ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

رفیعی کیا ادامه داد: این مأموریت اولین و آخرین طرح نخواهد بود و طرح‌ها و مأموریت‌های دیگر جهت ارتقای سطح رضایت مندی مردم با اقتدار انجام خواهد شد و از مردم نیز انتظار می‌رود همکاری لازم را با پلیس برای اجرای این طرح‌ها داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروز خاتمه این طرح ۳ روزه است ولی مأموریت پلیس پایان ندارد و به فراخور موارد، اجرای این طرح‌ها در عناوین مختلف ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044671

مهمترین اخبار ایران و جهان: