نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 12:29

سفیر روسیه در آمریکا: هدف واشنگتن تشدید بحران اوکراین است

سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات ضد روسی اخیر معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن با متهم کردن مسکو می‌کوشد اقدامات خود با هدف تشدید بحران اوکراین را توجیه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات ضد روسی اخیر کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن با متهم کردن روسیه به جنایات ادعایی در  اوکراین می‌کوشد اقدامات خود با هدف تشدید بحران اوکراین را توجیه کند. 

هریس شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد، شکی وجود ندارد که روسیه مرتکب جنایت علیه بشریت شده و افزود افراد درگیر بازخواست خواهند شد. 

آنتونوف در واکنش به این اتهامات گفت: شکی وجود ندارد که هدف چنین حملاتی توجیه کردن اقدامات خود واشنگتن برای دامن زدن به بحران اوکراین است. اول از همه مربوط به نظامی‌سازی افسارگسیخته اوکراین است. زمانی آمریکایی‌ها گفتند که فقط تسلیحات دفاعی به اوکراین می‌دهند اما اکنون خودروهای زرهی سنگین، توپخانه، سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه با مهمات دوربرد ارسال می‌کنند. ایالات متحده اطلاعات در اختیار نازی‌های کی‌یف قرار می‌دهد و شبه‌نظامیان را آموزش می‌دهد. 

او تاکید کرد که مقامات در واشنگتن استفاده از مهمات ممنوع کور توسط نیروهای مسلح اوکراین که در مقادیر زیاد به آنجا تحویل داده می‌شود را نادیده می‌گیرد. 

این دیپلمات ارشد روس افزود واشنگتن ترجیح می‌دهد به صحنه‌های وحشتناک تیراندازی به سربازان اسیر غیرمسلح روس را توجه نکند. آمریکا سوزاندن وحشتناک مردم در ساختمان اتحادیه کارگری در اودسا در سال ۲۰۱۴ را فراموش کرد. ایالات متحده سالهاست حملات علیه غیرنظامیان در دونباس را نادیده گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونوف تاکید کرده که برنامه‌های غرب برای وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه شکست خورده است. 

سفیر روسیه در واشنگتن پیش‌تر هم در اشاره به اقدامات غربی‌ها در تسریع روند تسلیح اوکراین گفت که مسکو خصومتی با آمریکا ندارد اما به نظر می‌رسد جنگ علیه روسیه آغاز شده است. 

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده که طرح‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و محاصره آن، با شکست مواجه شده است. وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که مسکو با وجود اقدامات غربی‌ها، همچنان به تقویت روابط دوستانه خود با اکثر کشورهای جهان ادامه خواهد داد.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044327

مهمترین اخبار ایران و جهان: