نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 10:43

توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی این استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته نکوداشت منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان اظهار کرد: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی این استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

وی گفت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته است که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله درخت برای استان سمنان تعیین شده و سالی 2.5 میلیون درخت باید در این استان تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این یک طرح مردمی است که در کشور با عنوان «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» نام‌گذاری شده و امیدواریم این طرح ضمن اطلاع‌رسانی‌های جامع و استفاده از ظرفیت معدنکاران و صنعت، بهره‌برداران و عشایر، تمامی تشکل‌های مردم‌نهاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سمن‌ها با موفقیت در استان اجرا شود.

مرادی‌حقیقی بیان کرد: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است.

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی لازم برای برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و ضرورت مدیریت مالی اعلام کرد و افزود: هفته آینده این نشست با حضور اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی و رؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این هفته و بر استفاده از همه ظرفیت‌های برون‌سازمانی و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد.

همچنین در این جلسه معاونان، فرمانده یگان حفاظت، رؤسای ادارات حراست، آموزش، ترویج، جنگل‌داری و جنگل‌کاری به‌عنوان اعضای هفته منابع طبیعی در زمینه برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. 

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057771

مهمترین اخبار ایران و جهان: