نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 09:21

وضعیت رنگ بندی کرونا در البرز «آبی» است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز از آبی بودن وضعیت کرونا در شهرستان‌های البرز خبر داد و گفت: شیب کرونا در استان نزولی است.

احمد مهدوی، سخنگوی ستاد کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در استان به نقطه مطلوب نرسیده است، گفت: شیب ابتلا در شرایط کاهشی قرار دارد.

مهدوی با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی در البرز، اظهار کرد: از هفته گذشته تا کنون رنگ تمام شهرستان‌های استان آبی است و در حال حاضر۵۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته هم هیچ گزارشی مبنی بر فوت بیمار کرونایی دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: روند شیوع بیماری در هفته گذشته کاهشی بوده و این هفته نیز تقریبا به وضعیت ثابتی رسیده است و میانگین مراجعان سرپایی هم به میانگین روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر رسیده است که امیدواریم با رعایت بیشتر مردم کاهشی شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز ادامه داد: با عبور از فصل سرد و افزایش نسبی دمای هوا، انتظار می‌رود بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا که علایم مشترکی با کرونا دارند، فروکش کنند.

این مقام مسؤول در پایان به پیش و رو بودن ایام نوروز اشاره کرد و تاکید کرد: امیدواریم مردم ضمن دید و بازدید، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شروع موج جدید از بیماری کرونا نباشیم.

پایان پیام/

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026871

مهمترین اخبار ایران و جهان: