نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 12:17

داشته‌های شمشیربازی زنجان فراتر از نتایج امروز است

زنجان-رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان اظهار کرد: بی‌شک داشته‌های شمشیربازی زنجان بیش از نتایجی است که تا به امروز در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.

حامد افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شمشیربازی یکی از رشته‌هایی است که ورزشکاران باید از رده‌های سنی پایه نسبت به فراگیری آن اقدام کنند، تصریح کرد: برای دستیابی به چنین امری، وجود زیرساخت‌های فیزیکی، لوازم مورد نیاز این رشته و نیز مربیان مجرب تاثیر به سزایی در تسریع در رسیدن به این مهم خواهد داشت.

وی به رقابت‌های اخیری که در تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: تیم زنجان در رقابت‌های اخیر شمشیربازی که با عنوان مسابقات جایزه بزرگ اسلحه اپه در تهران برگزار شد، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و توانستند با شایستگی به روی سکو بروند.

این فعال ورزشی با یادآوری اینکه این مسابقات با حضور 63 نفر از بهترین شمشیربازان کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها سه ورزشکار از زنجان به نام‌های محمد اسماعیلی، امیر خلفی و میثم نوروزی حضور داشتند که حاصل تلاش این ورزشکاران کسب یک مدال نقره و یک نشان برنز بود.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان در ادامه یادآور شد: محمد اسماعیلی با کوله‌باری از تجربه توانست عنوان دومی این مسابقات را از آن خود کرده و نشان نقره را به گردن بیاویزد. همچنین امیر خلفی در جایگاه سوم ایستاد تا یک نشان دیگر نصیب کاروان اعزامی از زنجان به این مسابقات شود. میثم نوروزی نیز علی‌رغم همه شایستگی‌ها در جایگاه هفتم ایستاد.

وی که خود به عنوان داور و مهدی رضایی نیز به عنوان مربی تیم شمشیربازی زنجان در این رقابت‌ها حضور داشت، افزود: شمشیربازی جزو رشته‌هایی است که نیاز به حمایت جدی مسئولان و بخش خصوصی دارد، لذا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان زنجان داریم، رسیدن به موفقیت‌های روزافزون با حمایت‌ همه جانبه دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031127

مهمترین اخبار ایران و جهان: